Nieuwjaar en halverwege! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu Nieuwjaar en halverwege! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar en halverwege!

Door: Mieke93

Blijf op de hoogte en volg Mieke

20 Januari 2011 | Verenigde Staten, Weatherford

Hey lieve mensen!

Het is alweer 2011! Allemaal nog gelukkig nieuwjaar voor degenen die ik vergeten ben (het is eigenlijk al een beetje te laat maar toch!) 2011, het jaar waarin ik weer terugkom en vandaag precies de dag dat ik hier 5 maanden ben en alweer op de helft zit! Het is supersnel gegaan, maar ik zal nu eerst vertellen wat ik heb meegemaakt sinds kerst en daarvoor gaan we even helemaal terug naar Virginia!

Zoals ik al zei zijn we dus die dinsdagavond vertrokken voor weer een lange lange reis na een emotioneel afscheid tussen Kala en Chris en Larissa. Maar Texas (de kleinzoon) was toch wel degene met de meeste tranen. Ik keek niet echt naar de lange reis uit maar ja ik kon niks anders dan gewoon in de auto te gaan zitten en mee te rijden. Ik was gelukkig wel goed voorbereid na een hoop te hebben ingeslagen bij het eerste tankstation. Na 4 uur rijden, 10 uur, zijn we even gestopt voor een hamburger(natuurlijk) en jammer genoeg was dat nou net het punt waar we een afslag moesten hebben, maar dat wisten we op dat moment nog niet. Dus na gegeten te hebben zijn Kala, Sina en ik allemaal heerlijk in slaap gevallen en vertrouwde Richard dat hij ons wel thuis zou brengen. Ik werd 's nachts wel een paar keer wakker en hoorde vaag dat we ergens verkeerd waren gereden maar ik was te moe dus dacht nog steeds dat komt wel goed ik ga weer slapen. Toen ik de volgende ochtend wakker werd en het was alweer licht zag ik dat we door een klein dorpje heen reden en besefte toen dat we waarschijnlijk niet meer echt op de snelweg zaten.. Richard was moe en boos op zichzelf dus ik vroeg maar niks en wachtte gewoon af wat zou gaan gebeuren. Toen we eindelijk weer op een snelweg zaten en Sina en Kala ook weer wakker waren kwam het hele verhaal. Het bleek dus dat toen wij helemaal in onze hamburger verdiept waren dat we op dat punt net de afslag moesten hebben en in plaats daarvan waren we vrolijk weer de snelweg opgegaan. Toen wij allemaal lagen te slapen zag Richard in 1 keer de oceaan aan 2 kanten, toen besefte hij dat als hij de oceaan zag, we toch wel een beetje verkeerd zaten, namelijk in Florida. Dus had hij de hele nacht op de kaart moeten kijken waar we nou heen moesten en uiteindelijk (ja dat was een deuk in zijn trots) moest hij het toch maar aan iemand vragen! De man van dat tankstation zei dus dat we door al deze kleine dorpjes moesten gaan om weer op de juiste weg te komen. Uiteindelijk was het maar 3 uur om (wat maakt die 3 uur nou nog uit als je toch al 26 uur in de auto zit??):p Toen hij eindelijk zijn eigen fout had hersteld en tevreden was ging Kala maar rijden en kon hij eindelijk slapen (zodat wij nog ff door konden praten over hoe hij verkeerd had kunnen rijden;)) Die hele dag hebben we nog gereden en wat waren we blij toen Sina en ik eindelijk een foto konden maken bij het welkomsbord van Texas! Jammer genoeg was Texas nou juist de staat waarin het verste moesten maar 5 uur later kwamen we dan eindelijk woensdagavond 10 uur thuis aan. Snel de auto ingepakt en naar bed!

Die dag erna was niet zoveel bijzonder, het huis schoonmaken, boodschappen doen en 's middags kwamen dan de kleinkinderen, Tyson en baby Saylor. De volgende dag was vrijdag 31 December, oudjaarsdag! Dat was even een heeeeele andere dag dan dat ik het thuis zou meemaken.
1. Het was niet koud
2. Er was geen oliebol, appelflap of iets anders lekkers te bekennen
3. Geen vuurwerkknallen buiten
4. NERGENS vuurwerk te bekennen
5. Geen Champagne of ook maar iets van alcohol
6. Geen aftellen op tv:(

Maar gelukkig was mijn nieuwjaar nog steeds wel leuk. Sina en ik gingen om 3 uur naar Meggie toe (vriendin van school) en daar hebben we gedanst op Micheal Jackson the Experience voor op de wii, dat is een spel waarop je moet dansen zoals Micheal Jackson en je krijgt punten als je hem goed nadoet. Toen het bij ons bijna 5 uur was heb ik maar even wat mensen gebeld om ze alvast gelukkig nieuwjaar te wensen want jullie zaten gewoon 7 uur eerder in nieuwjaar! Dat was wel even een moeilijk moment en een raar idee, toen ik belden waren jullie allemaal al heel enthousiast en bijna aan het aftellen en bij mij was het nog licht buiten en we zaten gewoon op de bank te wachten tot de avond. Maar goed daarna gingen we verder met dansen (we dansten met 4 mensen in een rij) want er kwamen steeds meer en meer mensen en de meesten waren van school dus dat was wel leuk! Dat hebben we voor zo'n 3-4 uur gedaan, toen nog wat vage maar grappige spelletjes en toen gingen we eten. Natuurlijk moeten Amerikanen daarin altijd overdrijven dus dat maakten de geen oliebollen wel weer een beetje goed! Daarna weer dansen en spelletjes doen en kletsen en toen was het eindelijk bijna 12 uur. We gingen naar buiten toen en maar gewoon aftellen wanneer we dachten dat het wel ongeveer goed was en toen hebben we de kerstboom verbrand en iedereen gelukkig nieuwjaar gewenst. Maar nog steeds nergens vuurwerkknallen:(
Daarna weer naar binnen karaoke zingen en daarna gingen de volwassenen langzaam aan naar huis. Sina, Meggie en ik hebben nog lang getafeltennist ook al waren we moe maar dat ging dus ook niet heel erg goed en we lagen meer op de grond van het lachen dan dat we aan het spelen waren dus gingen we maar zoals iedereen tv kijken en een beetje rondhangen. Om half 4 lag iedereen wel zo'n beetje te slapen dus Sina en ik besloten maar om naar ons speciaal voor ons opgemaakt bed te gaan en de anderen moesten maar een slaapplek vinden verspreid door het huis.

De volgende ochtend kregen we een uitgebreid ontbijt met pannekoeken en bacon en warme chocolademelk en langzaam kwamen we op gang. Om half 12 was het voor Sina en mij tijd om weer naar huis te gaan.
Daar aangekomen was de lunch al bijna klaar voor als de familie zou komen. Ja we hadden nog een ander deel van de familie waar we nog kerst mee moesten vieren (op nieuwjaarsdag). Dus na weer een uitgebreide kerstlunch gingen we kadootjes uitpakken. De kleinkinderen werden weer helemaal verwend maar iedereen heeft leuke kadootjes gekregen. Van Kala en Richard hebben Sina en ik allebei een trui/t-shirt gekregen van onze favoriete winkel hier, een deken van de Texas Rangers en een baseball van de Texas Rangers en een Dairy Queen blizzardmaker! Zoals ik al eens had uitgelegd was Dairy Queen zoals een McDonalds en een blizzard is zoals een McFlurry (alleen dan 10 keer beter) en nou kunnen we met ons eigen speelgoed ding onze eigen blizzard maken! Zodat we het ook niet hoeven te missen als we weer thuis zijn. Van Laci en Shelley en Russ en Nick hebben we allebei een Texaans kookboek gekregen! Zodat we ook het eten niet hoeven te missen. Sina en ik hebben Kala en Richard een deken gegeven met een foto van ons 4en verspreid over de hele deken. Zij hebben ook nog een navigatiesysteem gekregen! Zodat ze nooit meer verkeerd kunnen rijden. (We hebben het al uitgeprobeerd en Richard was zo druk aan het praten dat hij het ding niet hoorde en alsnog een afslag miste... Maar gelukkig geeft het een 2e optie!!) Richard was heel erg verrast door de elektrische gitaar en heeft alle geduld het mij nu te leren spelen.

De volgende ochtend hebben we allemaal voor de laatste keer uitgeslapen en ik ben met Kala en Richard naar school gegaan om Kala te helpen haar klaslokaal in orde te maken voor het nieuwe jaar. De rest van de dag hebben we gewoon nog een beetje uitgerust voor we weer naar school moesten!

Toen begon school dus weer, er is niet veel veranderd, alleen ben ik van het vak "speech" naar het vak "drama" gegaan, waar we zo goed als niks doen, wat ik wel best vind:p

Oke nu ga ik even een hele week overslaan want er is eigenlijk niks bijzonders gebeurd, het weekend van 8 en 9 januari was ook niet veel bijzonders, behalve dat we die zondag er een nieuwe chihuahua bijgekregen hebben, Harley. Ze was eigenlijk de hond van Laci maar ze hebben ook al een andere hond en de 2e baby is op komst dus vroegen ze of Kala en Richard haar wouden hebben. Kala en Richard wouden het net die dag aan hen voorstellen of het niet beter was dat zij haar zouden nemen. Dus nu hebben we 2 chihuahuas en een golden retriever!

Kala heeft dat weekend ook heel veel gezocht naar een gastgezin voor 2 nieuwe uitwisselingsstudenten die nog geplaatst moesten worden. Na heel veel bellen en proberen heeft ze eindelijk een thuis voor hen allebei gevonden. Er is 1 Duitse(natuurlijk) jongen die hier is voor het 2e semester en hij is geplaatst bij onze vriendin Meggie! En de andere is een jongen van Zuid-Korea en is geplaatst bij Kala's vrienden. Ze zijn er nu allebei en ik heb de Koreaanse jongen (Kun Woo/ of engelse naam: Randi) al ontmoet, maar hij heeft het nogal moeilijk met zijn Engels en hij zegt nog niet zoveel maar dat word waarschijnlijk nog beter. Ik heb de Duitse jongen, Dominik, nog niet ontmoet maar hij komt morgen naar school, hij schijnt heel aardig te zijn.

Vorige week moesten de high school kinderen tests maken in de middag en Sina en ik hoefden ze niet te maken dus wij gingen van maandag tot en met donderdag naar de basisschool toe en hebben alle dagen Kala geholpen in haar klas. De kinderen waren helemaal blij want Sina en ik zijn bijna Exotisch hier sinds we van een ander land komen.

Die vrijdag ging Sina naar Dallas met de Betaclub en ik had het hele weekend alleen met Kala en Richard. Wat begon al goed want vrijdagavond gingen we uit eten in 1 van de beste restaurants waar we al 5 maanden over aan het praten waren en we die vrijdag eindelijk heen gingen. Het is een typisch western restaurant en het eten was heel erg goed. En Richard had films gehuurd voor die avond dus hebben we de rest van de avond films gekeken.

Zaterdag kwam Kun Woo aan en kwam even langs. Daarna gingen we met zn 3en naar Shelley toe. Daar heb ik eerst samen met Kala en daarna met Richard op Saylor gepast en heb ik haar voor het eerst de fles gegeven:D Omdat het al half 8 toen we daar weggingen gingen we maar weer ergens eten in (natuurlijk) een Mexicaans restaurant, waar ik een hele goedkope maaltijd had voor maar 2 dollar en we eindigden de avond met een blizzard van Dairy Queen:D

Zondag gingen we eerst naar de kerk waar ik leuke spelletjes deed met de jeugd en na de kerk gingen we ergens eten voor lunch waar ik de beste salade ooit had! Toen gingen we nog even snel boodschappen doen en maar weer naar huis want Sina kwam weer terug. Ze werd thuis gebracht door Meggies familie, die meteen bleven want ze moesten nog even met Kala de komst van Dominik bespreken.

Maandag was een vrije dag vanwege Martin Luther King day (ze hebben hier echt een dag vrij voor alles!) En we hebben de hele dag in onze pyama's rondgelopen en uitgerust!

Naja ik denk dat er eigenlijk de afgelopen tijd niet zoveel bijzonders is gebeurd, en sorry ook niet echt iets grappigs!

Ik schrijf jullie de volgende keer weer (als ik 18 ben!)

De tijd gaat snel en voor ik het weet ben ik alweer thuis:| Maar eerst nog eens zien wat ik hier allemaal ga beleven!;)

Ik mis jullie!

Veel liefs

  • 20 Januari 2011 - 23:35

    Sebastiaan:

    Heee Mieke! Leuke verhalen heb je allemaal, je maakt wel veel mee als ik et zo lees. Die nieuwjaarsviering is wel een stuk anders idd! Geen vuurwerk?? kan dat ook nog :P
    Mrja je vermaakt je wel daar als ik het zo lees! Ik ben stiekem wel benieuwd als je weer terug bent in Nederland, gaan we wel ff vieren dan heh!
    Ik wens je nog veel plezier en mooie verhalen toe! :D
    xxx

  • 21 Januari 2011 - 12:56

    Marjoke:

    Hey Mieks!
    Daar is dan eindelijk je nieuwe blog ;) Vond m weer leuk om te lezen! En nu ben ik ook wel heel benieuwd naar zo'n blizzard van Dairy Queen, klinkt erg lekker :D
    xx Mjook

  • 26 Januari 2011 - 19:55

    Fam. Van Den Broek:

    Hallo Mieke,
    Van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Nog een goede tijd daar!
    Groetjes van Eric, Dicky en Michiel

  • 26 Januari 2011 - 20:12

    Maarten En Petra:

    Hoi Mieke van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag in dat verre Texas. In al je reisverslagen te lezen, begrijpen wij dat je het er enorm naar je zin hebt. Gelukkig heb je een fijn gastgezin gekregen en die zullen je nu ook wel verwennen met je bijzondere verjaardag. Geniet van alle aandacht en gezelligheid. Veel succes op school en met alles wat je er nog allemaal bij doet. Groetjes van Nathan, Joelle, Tim, Maarten en Petra.

  • 26 Januari 2011 - 20:13

    Maarten En Petra:

    Hoi Mieke van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag in dat verre Texas. In al je reisverslagen te lezen, begrijpen wij dat je het er enorm naar je zin hebt. Gelukkig heb je een fijn gastgezin gekregen en die zullen je nu ook wel verwennen met je bijzondere verjaardag. Geniet van alle aandacht en gezelligheid. Veel succes op school en met alles wat je er nog allemaal bij doet. Groetjes van Nathan, Joelle, Tim, Maarten en Petra.

  • 30 Januari 2011 - 20:01

    Arjan V.d Broek:

    Heej Mieke!
    Ten eerste enigzins verlaat mijn felicitaties met je verjaardag.
    Leuk om al je verhalen te lezen en je op die manier te volgen.
    Ik wens je nog een hele goed tijd toe.
    Volgens mij gaat dat helemaal lukken.

    Groetjes Arjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Weatherford

Mieke

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 25479

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 12 Juli 2013

Zuid-Afrika Stage

18 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Naar Texas!!

Landen bezocht: