Kerstboom met 27 graden?! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu Kerstboom met 27 graden?! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu

Kerstboom met 27 graden?!

Door: Mieke93

Blijf op de hoogte en volg Mieke

23 November 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Howdy mensen!

Ik heb eindelijk mn eerste "vakantie!" Ik heb een 5 dagen lange thanksgivingbreak!

Het vorige weekend is er niet veel gebeurd, zaterdag zijn Sina en ik met Kala naar de kerk gegaan en heeft Kala de hele dag gekookt voor de volgende dag en wij hebben haar geholpen. Want die zondag hadden we een thanksgivingmaaltijd in de kerk. Met natuurlijk kalkoen, cranberrysalade, soort van aardappelpuree en sperziebonen. En 20 soorten toetjes, taarten en cake!:| Daarna gingen we naar huis en hebben we een film gekeken en de rest van de dagen kliekjes van de maaltijd! Het is donderdag thanksgiving maar ik kan dus geen kalkoen meer zien!;)

Nou vorige week was waarschijnlijk een saaie week want ik kan me er niet zoveel meer van herinneren. Alles is nu zo normaal.. Als we in de auto rijden dan besef ik niet eens meer dat ik echt in Texas ben! Ook hier zijn maar gewoon normale mensen die moeten werken, naar school gaan en normale dingen doen.
De schoolregels raak ik dan weer niet aan gewend.. We hebben een dresscode. Geen gaten in je broek, geen lage truitjes, niet te kort maar ook niet te lang. Geen ondergoed showen en geen T-shirts zonder mouwen. Bakkebaarden van jongens mogen niet langer dan tot onder het oor en ze mogen geen stoppels hebben, als ze wel met stoppels worden gezien kunnen ze 25 cent betalen. Geen tattoos en niet meer dan 2 oorbellen per oor, geen piercings. Rokken en broeken tot op de knie en geen abnormale haarkleuren.
Om gewoon maar even wat op te noemen! Je moet je omkleden als je het overtreed (en dat betekend dat je kan graaien in de gevonden voorwerpen van gym!) Gelukkig is het mij nog niet overkomen!
Dan was er ook nog een jongen vorige week die een meisje iets te hard in het gezicht had geraakt (nadat zij aan zijn shirt trok) En nu kan die voor het rest van het schooljaar naar priveles in een apart gebouw!
Als ze je mobiel aanzien word ie afgepakt en mogen je ouders hem voor 10 dollar ophalen, 2e keer 20 dollar, 3e keer 50 dollar en anders voorgoed afgepakt.

Sneeuw kunnen ze hier ook niet hebben.. Wij hebben hier nog geen sneeuw gehad (het is vandaag 26 graden) maar iets meer in het noorden is 2 millimeter sneeuw gevallen. Het was op het nieuws en de commentator zei: vanwege de sneeuw zitten duizenden mensen vast in hun huis. Hahaha... Ze konden hun huis zogenaamd niet uit vanwege een bodempje sneeuw! Ze weten hier echt niet hoe ze daarmee om moeten gaan:p
Sneeuw het al in Nederland?

Afgelopen weekend zijn we op vrijdagavond weer wezen eten in dat restaurant dat in Grease-stijl is.
Zaterdag zijn Sina en ik met Molly en haar jeugdgroep van de kerk (allemaal mensen van school) naar Fort Worth gegaan. Daar hebben we lasergame gespeeld, gebowld en er was een speelhal waar we hebben gespeeld. Voor 15 dollar kon je dat allemaal doen en had je pizza voor lunch met onbeperkt drinken (hoewel.. drinken is hier altijd onbeperkt:p)
In de speelhal hebben Sina en ik airhockey gespeeld, danswedstrijden gedaan en we zijn in een achtbaansimulator gegaan. Dat was een kabine waarin je in een achtbaanstoel zat en voor je op een scherm zag je een achtbaan. De kabine ging dan mee met de bewegingen van de achtbaan. Hij ging ook echt over de kop en draaide alle kanten op, de helft van de tijd zagen we de hele achtbaan niet omdat ons haar voor ons op de kop hing, we hebben gelachen en "gegild" en toen we klaar waren zeiden we dat het maar goed was dat niemand ons kon zien en horen. Maar... Toen iemand ons eruit liet stond de hele jeugdgroep daar voor ons te lachen. Er hing een camera in de kabine en ze konden ons op de tv ernaast zien en horen! Ze hadden zich wel vermaakt:p
Daarna gingen we naar het huis van de jeugdleider een film kijken, met natuurlijk veel snacks. We hebben "hoe tem je een draak" gekeken. Aanrader voor als je je verveeld! De draak is namelijk echt schattig:p
Daarna hebben we in het park softbal gespeeld (ze willen nog steeds geen voetbal spelen, Sina en ik winnen dan eindelijk eens:p) Toen hebben we nog in zijn huis kip met friet gegeten en was het weer tijd om naar huis te gaan.

Van zaterdag op zondag kwam de pasgeboren kleindochter logeren en mocht zondag mee naar de kerk. Zondag hebben we het huis alvast schoongemaakt voor thanksgiving(wat we morgen ook weer gaan doen, en koken) Het was afgelopen dagen 25 tot 28 graden hier! En het is eind november! Maar morgen word het 10 graden..

Maandagavond hebben Richard en ik de kerstboom opgezet (in korte broek en T-shirt met 28 graden. Ik zei al tegen Richard dat het de eerste keer was dat ik gezweet heb met een kerstboom opzetten! We hebben hem mooi versierd (zal nog wel ff een foto maken) en het huis is nu in kerststijl! (nog voor thanksgiving, of sinterklaas:p)

Ik had deze week nog 2 grappige opmerkingen... Ik had 2 jongens die probeerden een gesprek met me aan te gaan. Dit is hoe ze ongeveer gingen:

De eerste:

Hij: Dus jij bent van Nederland?
Ik: Ja dat klopt
Hij: Dat is gaaf
Ik: Ja ik denk het:p
Hij: Dus kan je Engels spreken?
-stilte-
Ik: ehhhhh........ Ja ik denk het
Hij: *Gezicht werd helemaal rood*

ander gesprek met andere jongen:

Hij: Is jou naam Mieke?
Ik: Ja dat klopt
Hij: Dat is een leuke naam, hoe spel je dat?
Ik: M-I-E-K-E
Hij: Oh dat is grappig, hoe spreek je dat uit?
-stilte-
Ik: eh....... gewoon Mieke, zoals je net zei???
Hij: *gezicht werd helemaal rood*

Ik weet niet of jullie het snappen maar het was een gesprek waar je duuhhh... op kan zeggen! Ze zijn niet zo slim hier, ze blijven ook maar vragen of wij thanksgiving vieren (een Amerikaanse feestdag...) Maar ja ze weten ook niet waarom ze thanksgiving vieren..

Zaterdag zijn we ook nog naar Walmart gegaan (grote food&non-food winkel) Sina en ik zochten een groot stuk wit papier op posterformaat en toen we het 1 van de medewerkers probeerden uit te leggen dacht ze dat we chinees waren of zoiets.. (Nee alleen Europees..) Ze praatte heel langzaam en heel overdreven duidelijk en met gebarentaal om met ons te kunnen praten. Ze liep naar een poster, wees ernaar en zei: Dat is een PO-STER... We probeerden haar duidelijk te maken dat het gewoon om een groot wit papier ging en toen vroeg ze of het dik (vingers ver uit elkaar) of dun (vingers dicht bij elkaar) ging... Sina en ik dachten eraan om te zeggen dat het om een dun stuk ging en dan met onze vingers "dik" te gebaren, maar we hebben gezegd dat we het zelf wel zouden zoeken:p (we zijn geslaagd)

Ons accent is dus blijkbaar wel heel erg slecht...:P

Vandaag ben ik alleen vanochtend naar school geweest, ze hebben 7 vakken in 3,5 gepropt en we hebben overal hebben we het begin van de film gekeken of een kleurplaat gekleurd (en dan maar beweren ze dat het niveau hier niet lager is dan bij ons....!;))
Nu heb ik een korte thanksgivingbreak voor 5 dagen. Morgen moeten we boodschappen doen, koken, schoonmaken en het huis verbouwen want donderdag is het dan thanksgiving en komt de hele familie. Na het avondeten gaan we dan naar San Antonio!!(zuiden van Texas) En gaan we in een 4-sterren hotel voor 3 nachten. Het is een echte toeristenstad met een hele mooie rivier en je hebt het gevoel alsof je in Mexico bent, ik ben benieuwd! Dus de volgende keer zal ik daar uitgebreid over vertellen! Ik ga nu eerst van het warme weer en vakantie genieten (donderdag is 10 graden en vorst voorspelt).

Owja ik heb trouwens eindelijk eens een site gemaakt waar ik mn foto's kwijt kan! Ik heb er al 40 geplaatst maar ik zal er nog meer plaatsen, voortaan kan je mn foto's hier zien:

http://www.mijnalbum.nl/Album=UCJAXXWR

Komen er nog meer! Hebben jullie eindelijk eens een beeld van hier!

Tot snel! En natuurlijk heeeeeele fijne sinterklaas allemaal!

Heel veel liefs



  • 24 November 2010 - 12:38

    Tim:

    Heey Mieke!!

    Leuke foto's!! En wat een zwembad ook!:| Haha, hier gaat het morgen gewoon sneeuwen!! *zeggen ze*. Die kledingvoorschriften op school zijn idd raar! Al mogen ze een paar ook wel hier invoeren soms;)!:P Wel grappig van die poster(al weet ik niet waar die voor nodig was..) als je terugkomt zal jij het grappigste accent hebben denk ik, haha! Veel plezier met nog meer kalkoenen eten en de vakantie natuurlijk!!!

    xx Tim

  • 24 November 2010 - 17:59

    Mamma:

    Ik lig iedere keer weer in een deuk als jij schrijft, meis. Het is echt grappig zoals je de dingen beschrijft. Je maakt genoeg mee, zal saai worden als je weer hier bent.:)p.

    Die dresscode enzo zal ik hier in Nederland ook laten invoeren.

    veel liefs en dikke kus mam

  • 25 November 2010 - 11:18

    Papa:

    Hey lieve Mieke
    Begrijp ik nu goed dat je alle kleren voor niets hebt meegenomen en dat je allemaal nieuwe kleren hebt moeten kopen?. Ik kom je mobieltje niet ophalen als die afgepakt wordt. Kosten: 10 dollar + retour vliegticket Texas.... Laten ze het mobieltje dan maar in de gligo gooien......
    Ik ben trouwens wel jaloers op die temperaturen heerlijk......

    veel liefs papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Weatherford

Mieke

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 25476

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 12 Juli 2013

Zuid-Afrika Stage

18 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Naar Texas!!

Landen bezocht: