Met een beetje geduld.... - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu Met een beetje geduld.... - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu

Met een beetje geduld....

Door: Mieke93

Blijf op de hoogte en volg Mieke

21 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Hey lieve mensen!

Het is alweer echt TE lang geleden dat ik geschreven heb!:$ Maar ik zal gewoon verder gaan waar ik was gebleven met mij verhaal!(a)(wees voorbereid want het gaat wel een beetje lang worden....)

Die maandag dat ik had geschreven moesten Sina en ik bij onze mentor slapen omdat Kala naar haar dochter en haar pasgeboren kleindochter ging voor 2 nachten. Omdat Sina en ik wel gewoon naar school moesten, moesten we ergens heen wat dichtbij school was. Maar onze mentor, Susan, heeft ook een Duits en Nederlands (Fries) meisje dus we konden allebei weer gewoon even onze taal praten! Dat was wel even raar, ik weet niet of jullie het al aan mijn manier van schrijven merken maar ik krijg steeds meer moeite met het Nederlands! Ook toen ik met haar praatte heb ik me vaak uitgedrukt in het Engels of zei ik veel Engelse woorden tussendoor. Nooit gedacht dat ik het zo makkelijk zou kwijtraken!:p
We waren daar maar 2 avonden en ochtenden maar gek genoeg misten we onze gastouders al heel erg! Susan en haar man waren heel aardig voor ons en we kregen lekker te eten en lunch voor school maar we merkten die 2 dagen wel hoe blij we zijn met onze gastouders! Dus toen we ze die woensdagavond weer zagen hebben we ze een dikke knuffel gegeven en gezegd hoe blij we met ze zijn! Ze waren wel verrast dat we zo blij waren:p

Die vrijdag was Sina jarig! Ze werd 16 en werd heel erg verrast. Ik had een brief voor haar geschreven met de tekst dat ik er voor haar zal zijn en blij met haar ben en alles omdat ze het een beetje moeilijk had en ze haar vrienden en familie miste op deze dag.. Maar onze schoolvrienden hadden mij al verteld dat ze voor die dag brownies zouden maken en mee zouden brengen voor de lunch, en ook wist ik dat Richard een verassing had dus liet ik haar weten dat ze hier zeker wel vrienden en "familie" had.
Die donderdagavond bleef Richard al vragen of ik eerder zou opstaan dan haar en of ik zou gaan douchen en alles en ik snapte er helemaal niks van maar ik zei dat zij eerder naar de badkamer zou gaan. Die volgende ochtend snapte ik waarom, ik zag het niet meteen maar nadat Kala en Richard een opmerking hadden gemerkt en ik ben gaan kijken zag ik een hele leuke verassing! Richard had de hele badkamer helemaal versierd voor Sina! Met allemaal ballonnen en slingers en slierten en een hele leuke zingende kaart.
Die dag hebben allemaal mensen haar gefeliciteerd (ze knuffelen je hier als gefeliciteerd, ze kussen nooit!!) ze heeft een happybirthday ketting gehad van onze schoolvrienden en ze hadden zoals beloofd brownies meegenomen waarvan iedereen heeft meegegeten! Ik heb een nederlands verjaardagslied voor haar gezongen en de hele cafetaria heeft voor haar gezongen.

Die avond zijn we uit eten geweest in een Italiaans restaurant (die van mijn eerste avond waar ik mijn eten gratis kreeg). Beter dat je een beetje oppast bij Kala en Richard op je verjaardag want Sina zag een leuke ober en vertelde Kala dat. Toen ze zeker wist wie het was vroeg ze onze serveerster of ze Happy Birthday konden zingen en of hij ook in de groep kon meezingen. Mensen doen dat hier op je verjaardag dus Sina werd heel erg rood want 2 minuten later stonden ze allemaal daar (inclusief de leuke ober) en zongen Happy Birthday voor haar! Sina schaamde zich dood maar ik vond het wel grappig:p Toen hebben we heerlijk gegeten en Sina dacht dat ze nu rustig kon gaan, maar toen we allemaal buiten waren was Kala nog binnen en we zagen haar praten met de ober! Ze had zijn naam gevraagd, hoe oud hij was en welke dagen hij allemaal werkte. Jammer genoeg moest hij die zaterdag ook werken want Kala wou hem uitnodigen voor Sina's verjaardagsfeestje die zaterdag! Sina kon haar wel wat aandoen:p

Zaterdagochtend zijn we naar het circus geweest met de jongste dochter(Lacy) en haar man(Russ) en de ouders van haar man (Bob en Beth) en hun kleine kindje(Emmy). Het was wel een groot circus en het was wel leuk. Ik heb samen met Russ op een olifant gereden! Het was eigenlijk veel te duur maar ik heb op een olifant gereden:D
Het rare is hier trouwens dat ze echt ALTIJD het volkslied zingen, voor footballgames, peprally's maar ze deden het zelfs voor het circus begon!:| En elke morgen tijdens de eerste les moet je opstaan (en de amerikanen doen hun hand op hun hart) en zeggen de pledges voor Amerika en Texas! Ze hebben hier een grote trots.

Die avond was Sina's verjaardagsfeestje, eigenlijk zouden alleen Lacy, Russ, Bob en Beth komen maar als verassing (waar ik alweer niks van wist!) had Kala onze schoolvrienden uitgenodigd! Sina en ik stonden voor de grote stoel bij de deur te overleggen hoe we het schoon zouden maken (in onze "luie" kleren) toen ik in 1 keer Kelsey (1 van de 3 meisjes) zag staan! Ik was helemaal in shock en heb toen maar de deur opengedaan, we waren zo verbaasd dat ze er was dat we niet wisten wat we moesten zeggen, we hadden haar nooit verteld waar we woonden! Maar ze wou niks zeggen dus we hebben maar gewoon gewacht op wat er nog meer zou komen. Even later kwam Megan (1 van de andere 2) binnen en we waren alweer superverrast! We hebben een beetje gepraat over school (ze wouden nog steeds niks zeggen over hoe en waarom ze er waren) en toen alle visite er was kwam ook nog Molly (3e meisje) met haar vriendje Travis binnen! Toen waren ze allemaal compleet en hebben ze verteld dat Kala hen gebeld had en hen had uitgenodigt en ze wouden allemaal wel komen! We hebben heel uitgebreid gezeten en Sina en ik hebben met hen op het dek gezeten buiten met de lampjes aan en heel lang gepraat. Als laatste waren Molly en Travis er die om 10 uur naar huis moesten. Toen het 11 uur was hadden we het over de tijd in Europa en ik zei dat het 6 uur was in onze landen, toen schrokken ze en vroegen ze: Als het 6 uur daar is, hoelaat is het dan hier!?:O Ze hadden al lang thuis moeten zijn dus gingen zij ook maar naar huis:p Het was een hele gezellige avond en iedereen had het naar zn zin.

Die zondag hebben Sina en ik kickball en red rover in het park gespeeld met de jeugd van de kerk. Het was heel erg leuk (en nog steeds superwarm) maar met red rover heb je 2 teams die allemaal in een lijn hand in hand tegenover elkaar gaan staan en dan roept 1 team een naam van het andere team en die persoon moet dan komen rennen en proberen door 2 handen te breken, als het lukt mag hij iemand meenemen naar zijn team maar als het niet lukt moet hij aansluiten bij die lijn. Sommige jongens waren nogal sterk dus nogal veel blauwe plekken!:| (maar een leuk spel om met leuke jongens te spelen;))

Die maandag was het Columbusdag, ja de dag dat Columbus "Amerika ontdekte" en ze hebben hier echt vrij voor elke dag die ze kunnen bedenken dus dat was een dagje niks doen!

Die woensdag moesten alle juniors een test maken! Eigenlijk is de test om te zien hoe goed je bent en of je naar college kan, het is een test over Engels lezen en schrijven en wiskunde. Nou de wiskunde was supermakkelijk (maar ik had het in de 2e dus moest wel weer goed nadenken:P) Maar het lezen en schrijven had zulke moeilijke woorden! Zelfs de Amerikaanse kinderen snapte er helemaal niks van:p Dus dat heb ik wel verknalt maar goed... Als ik het goed heb gedaan, wie weet kan ik hier dan naar college gaan, en anders boeit het niks:P

Afgelopen zaterdag heb ik Richard geholpen met bomen en hout kappen. We hebben alle takken en alle troep op een grote hoop gegooit en gewoon in de brand gestoken, veel makkelijker dan de Sita bellen! Het was wel zwaar werk maar ik mocht op de elektrische grasmaaier rijden!:p
Daarna zijn we samen even snel naar een vrienden van hen geweest om te helpen een auto te verplaatsen (zonder sleutel) en toen we terugreden mocht ik van Richard het laatste stukje van het begin van de straat tot ons huis rijden in zn pick-up! Hij zei dat als ik op de grasmaaier kon rijden ik dat ook wel kon, het was niet zo moeilijk want ik hoefde het gaspedaal niet eens te raken omdat het heuvel af is maar Richard dacht dat dat niet leuk was dus heb ik het gaspedaal toch maar ingetrapt en de rem een paar keer te hard (ja de gordel moest om...) Maar ik heb de boom op ons erf nog net ontweken en de auto stond veilig op zn plek dus het ging goed!:p

Daarna naar Wallmart alle inkopen doen, Sina en ik hebben veel versieringen gekocht voor Richards verjaardag (1 november) we gaan ook voor hem veel versieren, maar we kwamen Kala en Richard steeds tegen in de winkel dus we hebben de hele winkel doorgerent met de kar!
Die avond zijn we naar de basisschool, waar Kala werkt, gegaan want daar was het Fall-festival. Het is een beetje voor Halloween dus veel kinderen komen verkleed. Je kan allemaal spelletjes doen zoals golf, ringwerpen, taartendans en Bingo. Kala en Richard hebben vele Bingo gespeeld en 3 keer gewonnen!:p Het meeste was snoep wat Sina en ik konden opeten:p van 8 tot 9 hebben we allemaal geholpen met Golf, en een ander spelletje wat heel simpel was en ik weet niet hoe het heet:p het was wel leuk en we hebben alle prijzen aan de kinderen meegegeven. Het was een superdrukke avond en we waren na het opruimen allemaal blij om terug thuis te zijn!

Die maandag was Richard niet thuis en zou die nacht bij Shelley (oudste dochter) blijven slapen en Kala was bang om alleen te slapen *zucht*:p maar Kala en Richard hebben een superbreed en groot Kingsize bed dus heb ik die nacht maar aan de andere kant geslapen (ze hebben net een nieuw matras dus dat sliep heerlijk) Met de chihuahua Izzy May tussen ons in!:p

Die volgende ochtend belde Richard om te vragen of ik de kettingzaag binnen in de schuur kon leggen want het zou gaan regenen. Maar hij zei het tegen Kala en Sina had alleen maar begrepen dat het om mij ging en gezegd: Owja hij heeft je afgelopen zaterdag laten zien hoe dat werkt toch? Ik volgde het hele gesprek niet dus ik dacht dat het over de hele elektrische grasmaaier ging!!! Want de kettingzaag lag in de kleine aanhanger achter de grasmaaier. Dus toen Kala het tegen mij zei had ik al helemaal in mijn hoofd dat ik de hele grasmaaier in de schuur moest rijden!!! Dus ik ging naar buiten en deed dat, toen zag ik dat de trailer er dan niet in paste en ik ging naar binnen om te vragen wat te doen, toen ik Kala's gezicht zag dat ze niet wist waar ik het over had besefte ik dat ik iets heel verkeerd had gedaan! Ik ging terug en probeerde uit alle macht de achteruit op dat ding te vinden om het gewoon terug op zijn plek terug te rijden en doen alsof er niks was gebeurd! Het enige wat ik moest doen was en kettingzaag uit de trailer halen en daarin leggen (kwestie van 10 seconde) Ik kon de achteruit niet vinden dus Kala kwam maar even kijken wat er aan de hand was, ik vertelde haar alles wat er gebeurd was en ze snapte er helemaal niks van waarom ik dat gedaan had! Sina lag helemaal dubbel en ik kon wel door de grond zakken! Ik had ondertussen de kettingzaag al wel binnen gelegd... Kala belde Richard om het te vertellen maar voor hem was het belangrijkste dat de kettingzaag maar binnen lag.
Het zag er niet uit! De grasmaaier is een groot oranje ding en past nauwelijks in de kleine schuur! De anderen hebben er wel veel om gelachen, ze zagen het helemaal voor zich: Ik om 6 uur in de ochtend proberen de grote grasmaaier met veel moeite daarin te rijden terwijl ik in 10 seconden klaar had kunnen zijn.. Richard heeft er gelukkig niet zoveel over gezegd! En toen ik terugkwam uit school stond alles alweer op zn plek!

Deze zaterdag gaan Kala en Richard op de kleine Saylor oppassen en Sina en ik zijn dan alleen thuis. We hebben al Molly, Kelsey en Megan uitgenodigt om langs te komen en we gaan een meidenavond houden en omdat Kala en Richard de hele nacht weg zijn kunnen ze ook blijven slapen!

Wat ik dus bedoeld met een beetje geduld is dat voor je het weet al een heel nieuw leven hebt hier met vrienden en familie en helemaal op je plek bent!

Maar ik mis jullie ook allemaal nog steeds en ben blij als ik iets van jullie allemaal hoor en hoor dat het goed gaat!

Sorry dat ik jullie zolang bezig heb gehouden!:p

Mis jullie en heeeeeel veel liefs uit Texas!

  • 22 Oktober 2010 - 07:01

    David:

    Das mooi dat je het naar je zin hebt. Je zal toch wel wat heimwee hebben of heb je daar niet zoveel last van ?
    Nog veel plezier daaro!
    x

  • 22 Oktober 2010 - 14:34

    Marjoke:

    hey meis, je moet toch maar wat meer berichtjes gaan plaatsen om je nederlands te blijven oefenen want dat lijkt soms echt nergens op :P maar fijn om te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt! xx en een knuffel van je zus (en peter, maar die zit naast me in de trein te slapen..)

  • 23 Oktober 2010 - 14:25

    Mama:

    Wat lachen zeg over die grasmaaier, ik zag het helemaal voor me. Ik zou ook dubbel gelegen hebben. Het is goed dat je daar vast rijlessen krijgt, scheelt ons strka weer in het geld:p). Nog veel plezier meis en spreek je wel weer een keer.
    dikke kus mam

  • 23 Oktober 2010 - 16:43

    Tante Liel:

    Wat een heerlijk leven heb je daar toch Mieke, veel vrije dagen en wat zijn ze daar gek op spelletjes nietwaar? Je moet ze allemaal maar onthouden dan kunnen we dat in Nederland ook een keer doen.

    Ik ben trouwens blij dat je toch nog wat van mij hebt. De hele maaimachine in de schuur zetten, terwijl het gewoon om een kettingzaag ging. Ha ha, dat zou mij ook kunnen gebeuren!!
    Miek, het was weer leuke om te lezen hoor!!!

  • 07 November 2010 - 22:19

    Monique:

    Hai Mieke
    Goed verhaal...vooral van die grasmaaier..haha.
    Zo te lezen heb je het prima naar het zin.
    Vanuit Arnhem,weet je nog...vlak bij Dieren...Nederland... de hartelijke groeten van Monique en familie.

  • 11 November 2010 - 14:37

    Maartje:

    Ha oud-blokkercollegatje!

    Hoe is het nu met je? Ik probeer je verhalen af en toe nog een beetje te volgen. ;) Ik vind het altijd wel leuk om te lezen wat je allemaal doet!

    Maar ik zie dat je lekker weer hebt daar! Hier zitten we met een storm op komst.. Het is helemaal donker en het regent en waait al de hele dag. bbah bah bah.

    Nou nog heel heel heel erg veel plezier de komende tijd!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Weatherford

Mieke

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 25474

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 12 Juli 2013

Zuid-Afrika Stage

18 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Naar Texas!!

Landen bezocht: