Bijna klaar om te gaan! - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu Bijna klaar om te gaan! - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu

Bijna klaar om te gaan!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

05 September 2013 | Nederland, Dieren

Goeiedag almal,

Ik probeer alvast in te komen in de Afrikaanse taal! Want ja, het is weer zover, ik ga weer een jaartje het buitenland verkennen. Dit keer niet alleen voor de lol maar ook nuttige dingen als studie. In mijn 3e jaar SPH mag ik een jaartje stage lopen en liet de kans natuurlijk niet voorbij gaan dit in het buitenland te doen!

Samen met een toegewijde klasgenoot, en ondertussen goeie vriendin Hanneke (http://hannekeonthemove.waarbenjij.nu) vlieg ik morgenochtend vroeg naar Kaapstad! Na een reis van ruim 15 uur komen wij morgenavond in Kaapstad aan en vertrekken wij naar Stellenbosch. Dat is waar wij het komende jaar gaan doorbrengen. We hebben de eer om bij Mama Zulu in huis te wonen, zij zal ons door middel van eten in leven proberen te houden. Gelukkig hebben we wel een eigen gedeelte in het huis met eigen ingang, badkamer, keuken etc. Hier zijn wat foto's http://townshipstays.co.za/homestays/ekhaya.html

A.s. maandag worden we al meteen aan het werk gezet en mogen we eindelijk gaan zien wat we nou eigenlijk gaan doen het aankomende jaar. De organisatie heet Prochorus en doet aan samenlevingsopbouw. Wij mogen ons over de zwarte kleine kindjes ontfermen uit de sloppenwijken, maar ze werken ook met jongeren en vrouwen. In de volgende blog kan ik jullie meer vertellen over deze plek maar hier is al wel vast de website voor de geïnteresseerde: www.prochorus.org

Ik ga maar eens verder met inpakken want er is nog genoeg te doen! Tot volgend jaar Nederland, en jullie tot het volgende verhaal!

Liefs Mieke

  • 05 September 2013 - 13:54

    Ans Kas:

    Ha Mieke

    Ik wens je een geweldig jaar toe, heel veel succes, maar ook heel erg veel plezier.
    Geniet er in alle opzichten van. Ik ga je volgen hoor.

    Lieve groeten Ans

  • 05 September 2013 - 14:41

    Anna:

    Hoi Mieke!

    Ik hoop dat je een onwijs mooie, ontroerende, leerzame en gezellige tijd mag gaan beleven! Ik wens je veel energie en liefde toe :) en dat je deze liefde door mag geven aan de mensen daar! Have a great time!

    Liefs, Anna

  • 05 September 2013 - 15:36

    Marjo:

    Lieve Mieks,

    We zien uit naar nieuwe verhalen van je!!
    Voor nu sterkte met pakken en de laatste dingen regelen...
    En voor straks een hele goede reis!

    Dikke kxs
    Marjo

  • 05 September 2013 - 23:05

    Ijsbrand Snoeij :

    Hoi Mieke, vanuit boerderij t paradijs, ook een klein beetje je familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 25427

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 12 Juli 2013

Zuid-Afrika Stage

18 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Naar Texas!!

Landen bezocht: