Veel gedaan! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu Veel gedaan! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu

Veel gedaan!

Door: Mieke93

Blijf op de hoogte en volg Mieke

18 April 2011 | Verenigde Staten, Weatherford

Hey y'all!

Oke nu moet ik echt mijn excuses aanbieden voor zo lang niet te schrijven! De laatste keer was eind februari. Gelukkig (of niet) heb ik een goed geheugen dus herinner ik me nog wel de belangrijke dingen die ik heb gedaan sinds toen! Het word dus wel een lang verhaal en we gaan een beetje terug in de tijd dus bereid je maar voor.

We beginnen maar met zaterdag 26 februari. Chloe, de golden retriever was in een slechte staat en Richard zei dat ze blind was, ze liep tegen alles op en leek inderdaad helemaal niks te zien, het was dus een droevige dag, dat is waarom Sina en ik die avond naar Laci en Russ gingen en daar bleven slapen zodat we die zondag naar het acquarium konden! Omdat we hadden geholpen met schoonmaken voor Emmi's verjaardag namen zij ons mee naar Dallas naar een binnen-dierentuin. Het was een leuke dag en er waren heel veel coole dieren te zien! Ook een tunnel waar je onder water loopt met alle haaien, roggen en REUZEschildpadden.
Daarna zijn we het center van Dallas ingegaan en hebben we de plaats gezien waar John F. Kennedy is vermoord. Daarna uit eten in een pasta restaurant en naar huis. Daar was de kleinzoon Tyson die "afscheid" kwam nemen van Chloe, we wisten niet hoelang ze nog had.
Ik denk niet dat er de rest van de week veel is gebeurd maar ik kan wel vertellen dat Chloe opeens weer helemaal beter was en weer kon zien! Iedereen was blij!

Die vrijdag zijn we uit eten geweest in het leuke elvis '50 style restaurant hebben gegeten met Kala, Richard, Sina, Laci, Russ, Emmy en de kleine Saylor. Leuk dat Saylor mee was want aan het einde had ze Richard ondergepoept! Ik heb Sina nog nooit zo hard zien wegrennen:p
Saylor is met ons gebleven het hele weekend en we hebben dat weekend gewoon een beetje uitgerust.
Dan weer een normale schoolweek (waarin nooit zoveel gebeurd) en 11 maart was het voorjaarsvakantie!

Die zaterdag hadden we bezoek van een leerling van Kala en haar vader en daarna hoorde we dat Kala zus in het ziekenhuis was vanwege een gebroken been, haar bovenbeenbot was totaal doormidden. Dus we besloten die zaterdagavond om naar Cross Plains te rijden en daar zijn we bij Kala's nicht blijven slapen (heel luxe huis) Die zondagmorgen heb ik even mogen paardrijden, het duurde alleen even want haar man moest het paard najagen met zn motor! Rare mensen hier:p Daarna zijn we wezen lunchen in het restaurant van een andere zus van Kala en daarna door naar het ziekenhuis. Daarna door naar het verzorgingstehuis waar haar oudste zus is en dan op weg voor 2 uur naar huis! Gelukkig hadden we voorjaarsvakantie.

Gelukkig hebben we niet veel gedaan anders zou het verslag echt te lang zijn geworden:p. Emmy kwam elke dag dus we hebben het meeste met haar gespeeld en een beetje buiten rondgehangen en uitgerust. Kala heeft elke kamer en kast in het huis uitgezocht om zich voor te bereiden op een garageverkoop. Donderdags ging Emmy vroeg naar huis en zijn Kala, Sina en ik wezen winkelen in Fort Worth voor een galajurk voor mij. Na 2 uur 80 jurken te hebben gepast (Kala raakt nogal enthousiast als het om winkelen voor een jurk gaat) hadden we de mijne eindelijk gevonden. Het is marine-blauw en het komt tot mijn knieen, de rok is een beetje wijder, zoals een tutu. Het is half-strapless. Daarna haalde we Richard op van zn werk en gingen naar een verjaardagspartij van het stiefzoontje, Grayson, van Shelley die 1 werd. Het was in een restaurant, Grayson kreeg een hele taart voor zichzelf waar hij zichzelf in wierp en we hem uiteindelijk in de wastafel moesten wassen.

Die zaterdag hadden we de garageverkoop, we deden het bij Laci's huis en hadden alles om 7 uur in de morgen klaargezet buiten op de oprit en de eerste mensen kwamen al. Ik ben de hele dag bij Kala en Laci gebleven en Sina en Richard gingen naar huis en hebben het lege zwembad geschrobt. Kala en Richard hadden een opbrengst van zo'n 170 dollar.
Die maandag (het is ondertussen 21 maart) was het een vervelende dag, Chloe deed weer raar en liep weer tegen alles aan. Toen Richard thuis was belde hij Kala met het nieuws dat Chloe niet meer wou opstaan en haar hele kamer had ondergepoept en gekotst. Toen we thuiskwamen zagen we zelf dat ze niks meer wou en kon en ze reageerden niet meer. We besloten om met spoed naar de dierenarts te gaan... Die zei dat hij een bloedtest kon doen om te kijken wat het was maar ze had kanker en hartworm dus zelfs als ze haar beter konden maken zou ze een pacemaker moeten hebben en therapie, maar ze was al 10 jaar oud en hij zei dat ze aan het lijden was. Richard besloot om haar in te laten slapen....... Dat was een hele verdrietige avond en week.. Het is erg stil zonder Chloe in huis, we hebben nu nog Izzy Mai en Harli, de 2 chuahuahas.

Die vrijdag hadden Sina en ik weer een flexdag waar we weer aan het zwembad hadden gewerkt, we moesten de bodem water die erin was met emmers eruit gooien, het was 32 graden dus het was een goeie oefening! Die middag kwamen Meggie en haar moeder ons ophalen en gingen we winkelen en namen ze ons mee uit eten. Dat weekend is er niet veel gebeurd, gewoon een normaal weekend met boodschappen doen en klusjes en films kijken en die dag hebben we het zwembad gevuld! Zondags met de jeugd lunchen en die avond naar Shelley voor een familieavond en een beetje biljarten. Sina en ik hebben daar wel geleerd om te pokeren:p


Daarna weer een gewoon saaie schoolweek, maar in die week kwam de gymleraar van de basisschool naar Sina en mij om te vragen of we met de jeugdgroep van hem naar een concertweekend wouden gaan (nee geen Lady Gaga of Jennifer Lopez:p) maar naar een jongerenweekend van de kerk. Maar dat weekend was ook Laci’s babyshower dus Kala kon niet gaan en Sina wou niet echt gaan, ik wou wel gaan maar niet echt alleen, ik kende die mensen wel van school maar niet heel goed. Maar toen Richard dat hoorde wou hij ook wel gaan en nodigde nog een vriend uit. Dus vrijdagavond reden Richard en ik naar Dallas en kregen we daar gratis kaartjes van die gymleraar (normaal waren ze 65 dollar). Daar hadden we een leuke avond met concerten en toneelstukken. Die avond reden we weer een uur terug en waren thuis om kwart over 12, het was de hele dag zaterdag dus stonden we op om half 5 en gingen weer terug naar Dallas met die vriend. Daar was ook een hele dag van concerten en toneelstuk en praten. Er waren zo’n 5000 jongeren met ouders of jeugdleiders. Het was die avond afgelopen om 10 uur. Het was een vermoeiend maar superleuk weekend! Die zondag hadden we namelijk weer een familiebijeenkomst want Larissa (de vrouw van de zoon die in Virginia woont) was als verassing naar Laci’s babyshower gekomen. Dat was de eerste dag dat we ook weer hebben gezwommen! Richard zei de hele tijd dat hij echt niet ging zwemmen in april omdat het veels te koud was, maar overdag was het al zo’n 35 en ‘s nachts is het nog steeds 18-24 graden dus ik ging zwemmen, Tyson was er ook en had zn zwembroek aangetrokken maar durfde er niet in te springen, Richard en ik hebben hem geholpen… Daarna was het weer Richards beurt om erin geduwt te worden maar hij ging snel naar binnen. Tyson en ik waren aan het zwemmen en gingen van de glijbaan(tjes) toen Richard er opeens toch in kwam springen en bijna doodvroor. Het water moet hier warm zijn voordat ze erin zwemmen, ik vertelde ze dat de Nederlandse zee ook echt niet warm is in juni en het is 25 graden. Kala had weer uitgebreid gekookt en het was een gezellige dag.


Dan weer een schoolweek (zo gaat het wel snel) en dat weekend van 9 en 10 april gebeurde er ook niet heel erg veel. We gingen weer een beetje winkelen voor een zwempak voor Kala voor haar verjaardag. Die zondag hadden we een supriseparty voor Kala bij Laci. Het was alleen niet echt een verassing meer want Kala vermoedde al iets. Maar het was nog steeds een leuk verjaardagsfeest. Die dinsdag was haar verjaardag en Sina en ik stonden om 4 uur op om het huis te versieren. We hadden weer allemaal balonnen een slinger en allemaal lint. We hadden een ochtendjas voor haar gekocht (de oude was nog maar 12 jaar oud…) en als verassing hadden we alle ruiten van haar auto ondergeschreven met speciale verf. We hadden op de achteruit geschreven: “Toeter, het is mijn verjaardag!” op haar raam “Hot mama” en nog “Birthdaygirl” “Happy birthday Kala King” “Happy B-day Mom” “We love you” and “from: your daughters”. We hadden er zoveel plezier in dat we ook Richards pick-up hadden bekladderd met op de achteruit “We love you Dad” en Sina op 1 raam en Mieke op de andere. Toen hij de deur uitging en Kala’s auto zag moest hij heel hard lachen dat ze daarmee moest rondrijden en toen liep hij om het huis en Sina en ik stonden voor mijn slaapkamerraam toe te kijken hoe hij ontdekte dat we zijn auto ook hadden gedaan. Hij kon het wel waarderen!:p

Ik had ook nog een schilderij geschilderd voor Kala met een lijst eromheen, ze wist er wel een beetje vanaf maar ze was er superblij mee. Toen zij haar auto zag lach ze helemaal dubbel en vond het super. Die avond hebben Sina en ik Kala en Richard mee uit eten genomen. Ook dat was een gezellige dag en Kala was helemaal verwend.


Nu zijn we alweer bij afgelopen weekend! Zaterdag zijn Sina en ik met Meggie en haar moeder naar een winkel gedaan waar we onze proefmake-up voor Prom zouden krijgen om te zien of we het wat vonden. Eerst gingen we nog naar Starbucks om te ontbijten en 2 uur later waren we alle 3 mooi opgemaakt. We gingen naar huis waar Sina en ik 2 uur op het “deck” (grote veranda achter het huis) hebben gezeten te genieten van de zon. Daarna werden we opgehaald door een collega van Kala die ons mee nam naar Fort Worth. Daar gingen we uit eten in een sushi-restaurant! Sina en ik waren wel bang want we hadden allebei nog nooit sushi gehad en Richard had ons bang gemaakt door te zeggen dat als we thuis kwamen hij niet degene was die ons haar vasthield terwijl wij alles weer zouden uitkotsen en we dagen misselijk zouden zijn. Maar al na de eerste hap.. Vonden we het super! We willen het zeker weten nog een keer snel. Het is niet zo erg als het lijkt of klinkt. Daarna gingen we naar de bioscoop om Soul Surfer te kijken, het is een hele goede film! We hadden een Large popcorn waar je (natuurlijk) gratis refills mee krijgt dus we (vooral Sina) hadden ons helemaal misselijk gegeten met popcorn. Die avond laat gingen we weer naar huis.


Zondag’s gewoon boodschappen doen en op het “deck” rondhangen, Tyson was er ook en wou zwemmen maar deze keer was het water toch wel koud omdat het ‘s nachts maar 5 graden was dus ik ging niet, Richard had het beloofd dus daar stonden ze allebei in hun zwembroek. Richard knielde bij het randje om te voelen hoe koud het was, hij besloot net dat het te koud was toen ik het gewoon niet kon laten en hem er gewoon induwde.. Nu zegt ie dat ik het dubbel terugkrijg omdat ik het 2 keer heb gedaan maar hij heeft nog steeds niks gedaan dus ja… Ik lag er alleen bij zelf in omdat Tyson er alweer aan kwam.


Sina ging die middag naar Tarleton met het tennisteam, Sina is heel goed in tennis en dus heeft ze het naar Regionals gehaald! Ze speelt gemengde dubbel (of hoe je dat ook zegt in het nederlands:p) en zij en haar partner zijn dus heel goed. Na Regionals zou ze naar Staat gaan waar de beste van de staat zijn. Dat is dus waar ze vandaag (maandag) is, ze heeft haar eerste wedstrijden en ik hoop natuurlijk dat ze wint en daarna de beste van de staat word! Voor mij is tennis voorbij dus de dagen zijn hier een beetje rustiger.


Morgen komen mama en mijn tantes Marjo en Lidy naar Texas! Ze komen me dan eindelijk opzoeken hier! Ook Chris, de zoon van Virginia komt morgen. Dus de volgende keer horen jullie hoe Sina deed in Regionals, en hoe het was met mijn familie! Ik ben alweer thuis in zo’n 70 dagen/10 weken/2 maanden. Dus niet zolang meer! Er gaan nog heel veel leuke dingen komen!

Ik zal de volgende keer sneller schrijven!


Mis jullie! Knuffel Mieke


  • 18 April 2011 - 19:11

    Marjoke:

    Hey meis,
    Ik wilde je al gaan mailen wanneer er nou eindelijk eens een nieuwe blog kwam, maar je bent me net voor :) Fijn om te zien dat je Nederlands er in ieder geval niet nog slechter op geworden is ;)
    Heel veel plezier met mama en Lidy en Marjo, maar dat zal vast wel lukken! Spreek je snel weer!
    Dikke kus

  • 19 April 2011 - 12:39

    David :

    Keihard feesten nog in Amerika nog maar 3 maanden ofzo.
    Tot snel !

    x

  • 29 Mei 2011 - 19:28

    Hey Mieke:

    leef je nog? het is erg stil terwijl er volgens mij heel veel gebeurd is. Elke dag kijk ik maar helaas steeds geen nieuwe blog

    veel liefs papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Weatherford

Mieke

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 25450

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 12 Juli 2013

Zuid-Afrika Stage

18 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Naar Texas!!

Landen bezocht: