Sneeuw in Texas = Vrij van school + drama!! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu Sneeuw in Texas = Vrij van school + drama!! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu

Sneeuw in Texas = Vrij van school + drama!!

Door: Mieke93

Blijf op de hoogte en volg Mieke

11 Februari 2011 | Verenigde Staten, Weatherford

Er zijn trouwens nieuwe foto's geplaatst! Niet allemaal dus er komen er nog meer. De meeste zijn van virginia! http://www.mijnalbum.nl/Album=UCJAXXWR

Hey daar,

Ik ga niet eens meer sorry zeggen want het is de zoveelste keer dat het weer een eeuw geleden is dat ik heb geschreven. Dus we gaan weer een paar weekjes terug (en natuurlijk herinner ik het me niet allemaal) Dus laten we maar snel beginnen, maar eerst wil ik jullie waarschuwen dat het een superlang verhaal is, zo'n ruim 4 pagina's vol! Succes!;)

Ondertussen is de andere Duitser hier, Dominik. Hij woont dus bij onze vriendin Meggie en haar familie en hij is wel aardig, alle meisjes op school zijn helemaal gek van hem.

Vrijdag 21 januari zijn Sina en ik met Meggie en wat andere mensen van school naar onze eerste basketbalwedstrijd geweest van school. Opnieuw weer iets dat typisch Amerikaans is, met cheerleaders, veel toeschouwers in de schoolshirt op de tribunes en heeeeel veel fastfood. We verloren de wedstrijd maar het was wel heel erg gezellig.

Dat weekend kwamen Kun Woo en Dominik naar ons huis met hun gastfamilies. Kala is met hen door al de belangrijke dingen gegaan en alle regels van uitwisselingsstudenten. We hadden een huis vol en Kala had haar zelfgemaakte hamburgers gemaakt (ja veel beter dan die van Mcdonalds;))
Dat was ook een hele gezellige avond en Kala had een verjaardagstaart voor Kun Woo gemaakt omdat hij net jarig was geweest voor hij hier kwam! Hij heeft heel veel moeite met zijn engels dus ik weet niet of hij het snapte, maar de taart was lekker! Misschien moet Kun Woo wel weer terug naar huis gestuurd worden vanwege zijn slechte engels:( Maar ja we zullen zien!

Die zondag zijn we naar Lacy geweest waar we lunch hebben gegeten en de animatiefilm "Despicable me" met zn allen hebben gekeken! Het was eigenlijk voor Emmy, maar zij viel inslaap na 10 minuten en werd in bed gelegd, maar we hebben het samen afgekeken, was een leuke film voor degenen die hem nog willen zien;)

Die maandag gewoon naar school. Het was ergens die week dat het heel erg mistig was in de ochtend en we reden weg van huis en er was nog ijs op de vooruit (en omdat Amerikanen lui zijn krabben ze hun ruit niet maar doen ze gewoon de ruitenwissers aan en de hete lucht). We konden niet veel zien dus Sina en ik zeiden: Mom we zijn best bang... Kan je de weg wel zien? Kala antwoordde: Oh natuurlijk, ik kan de weg perfect zien! 2 seconden later remde Kala toch maar en zei: Is dat de vuilnisbak van de buren voor de auto???:p
Ze beweerde dat ze de weg zo goed kon zien, maar na 10 meter rijden hadden we al bijna de vuilnisbakken van de buren geraakt! We waren van de weg af en in hun tuin gereden (gelukkig is de tuin wel heel groot:p)

Die woensdag was het mijn verjaardag!! Ik was die dinsdagavond al vroeg naar bed gegaan want ik verwachtte al dat Richard mij en Sina's gedeelte zou versieren en dan hoefde hij niet zolang op te blijven (anderhalf uur later was ik alleen nog steeds niet in slaap en hoorde ik hem maar oke..) In ieder geval, ik stond die ochtend om half 5 op en toen ik uit mn kamer kwam hingen er slingers voor mn deur, was er een happy birthaday slinger door onze gang geplakt en in de badkamer lagen allemaal ballonnen en confetti, ja het was dan eindelijk mn 18e verjaardag! Ik ging naar de woonkamer om Richard te bedanken, waar ook de keukentafel vol met confetti lag en daar bovenop een muffin met een kaars erin en een zingende kaart ernaast. Ik ging mn nieuwe kleren aantrekken (en proberen er een beetje mooi uit te zien) Sina had om 5 uur 's ochtends (het was de bedoeling dat ik nog steeds sliep) een hele lieve lange verjaardagsbrief geschreven en onder mn deur doorgeschoven. Daarna heb ik de muffin als ontbijt gegeten, mn mail gecheckt en alle felicitaties gelezen. Toen naar school, wat natuurlijk best wel een normale dag was, veel mensen feliciteerde me en een meisje van tennis had als verrassing een zak met kadootjes voor mij! Een lipgloss, grote haarelastieken voor in mn haar als ik tennis speel (en dat is nu ook "mode" hier) en een knuffelhondje zodat ik altijd aan haar zal denken.
Die avond zijn we uit eten geweest naar het restaurant dat ik wou, dus gingen we wokken! Het is echt belachelijk, het is een chinees restaurant en voor 9 dollar kan je zoveel eten als je maar wil, dat hebben Sina en ik dan ook geweten:| We hadden zo'n 5 borden vol met al soorten vlees en rijst en groenten, 3 borden met toetjes, en toen kwamen ze happy birthday voor mij zingen, met een bord met cake(!!!) en toen ontdekten we dat er ook nog onbeperkt ijs was, chocoladeijs! Dus we moesten er bijna naar toe kruipen, maar we hebben dat ook nog opgegeten. Toen gingen we nog even naar de kerk waar een "meeting" (nederlandse woord vergeten..) was met alle mensen van de kerk. En Sina en ik konden niet meer lopen omdat we zo vol waren.
Toen we weer thuiskwamen was daar nog een verassing voor mij! op de tafel was een zelfgemaakte chocoladetaart voor mij in de vorm van Texas!!! Met een 18 erop!! En een zak met kadootjes ernaast!! Meggie's moeder had dat voor mij gemaakt en naar het huis gebracht en op de tafel gezet, superleuk!

De volgende dag heb ik zo goed als niks gegeten:| Die vrijdag was er een tenniswedstrijd een uur hiervandaan, ik hoefde niet te spelen maar mocht wel mee, een dag vrij van school zei ik geen nee tegen:D Die week was het warm en die vrijdag was het 23 graden, op 28 januari!!! Dus ik heb de hele dag in de zon gelegen, een beetje naar de andere kijken die speelden, een beetje bruin worden, een heerlijke vakantiedag! Sina heeft wel gespeeld samen met een jongen en ze waren 7e van de 25.

Die zaterdag was mijn verjaardagspartij! Natuurlijk moest het huis schoongemaakt worden en iedereen moest nog een kadootje voor mij kopen, het zou veel makkelijker zijn geweest als ik thuis was gebleven maar natuurlijk moest en zou ik per se mee omdat ik zo graag wou, dus moest ik mn ogen dicht doen toen we bij Kala's en Richard's winkel aankwamen, ze deden er 45 minuten over dus ik kon niet kijken voor de hele tijd! Maar ja, ik wou zo graag mee:p toen moesten ze mij bij walmart dumpen en naar Sina's winkel gaan. Haha ja ze moesten wat moeite doen maar ze kregen het allemaal voor elkaar zonder dat ik een idee had(niet echt...):p

Thuis ging Kala koken. Ik had lasagne gekozen om te eten (ze maakt gewoon geweldige lasagne) met salade en een kokosnoottaart. Om half 7 kwam de visite, Laci, Russ en Emmy kwamen. Megan, Kelsey, en Molly met haar vriendje (van school) en 2 ouderen van de kerk waren daar. We hebben met zn allen aan een grote tafel gegeten en dat was supergezellig! Daarna ging ik met mn vrienden naar buiten waar we een kampvuur hadden en daar hebben we marshmallows geroosterd. om 10 uur ging iedereen weer naar huis. Ik heb een hempje met een ruitenvest gekregen, een fotolijstje met de definitie van vrienden erop, body lotion, een engelse studentenbijbel, een pyama, een kadokaart van mn favoriete kledingwinkel en een van de populairste fastfoodplaats. Ik vind het allemaal superleuk!

Die maandag weer naar school en toen begon het.... Die vrijdag was het nog zo warm, maandagavond kwam er een "sneeuwstorm" (voor Texas was het een sneeuwstorm) Dus dinsdagochtend om 5 uur kwam Kala mijn kamer in en zei: No School! Dus kon ik nog even verder slapen! Ze hebben hier een vrije dag als er sneeuw en ijs is omdat ze geen zout op de weg strooien (wel op sommige plaatsen zand) en dan is het te gevaarlijk. Dus dat was mooi een vrije dag! Richard moest wel gewoon naar zn werk maar Kala, Sina en ik hebben opgeruimd. We hebben al het papierwerk (dingen als rekeningen en alles0 gesorteerd en opgeruimd. Ook ontdekte we dinsdagochtend dat het water in de badkamer van Sina en mij niet meer werkten want de waterpijpen waren bevroren. Gelukkig hebben we nog 2 andere wc's in het huis!
Het vroor overdag ook, dus we hoorden dat er woensdag ook geen school zou zijn. Richard had die woensdag ook vrij genomen, dus een andere dag een beetje opruimen, een beetje bij de openhaard zitten in pyjama en niks doen, het beviel me wel:D Buiten was het zo'n -8 dus ik bleef liever binnen. Maar we hadden gratis kaartjes voor de rodeo die avond! Dat is natuurlijk echt is voor Texas.. Dus die middag gingen Richard en ik kijken hoe de wegen waren door gewoon een stukje te gaan rijden. De hele weg was 1 en al ijs, in Nederland is dat niet zo erg maar hier zijn allemaal heuvels en de laatste heuvel van onze weg is naar beneden en onderaan is een druk kruispunt met een stoplicht. Gelukkig was het nu niet zo druk en wist Richard hoe hij erop moest rijden dus kwamen we heel langzaam bij de winkels aan. Daar hebben we snel wat dingen gekocht die we nodig hadden en een film gehuurd. We besloten dat de weg teveel ijs had om in het donker op te rijden dus zijn we niet naar de rodeo gegaan:( Maar die avond hebben we films gekeken, wat ook gezellig was.
En natuurlijk, donderdag ook vrij! Het water was nog steeds bevroren in de badkamer dus lieten we het water een beetje lopen op alle andere plaatsen zodat het bleef doorstromen en niet zou bevriezen. We hadden ook al alle mogelijke potten en pannen gevuld met water voor als het zou gaan bevriezen.
Donderdag was Richard weer naar zn werk, en voor de vrouwen was het weer een hele luie dag met een beetje niks doen en een beetje warm blijven. We hadden niet heel veel eten meer in het huis dus moesten we voor de 4e keer hetzelfde voor lunch en voor het avondeten eten en we kregen langzamerhand last van, zoals ze dat heel vertaald noemen: Kastkoorts, van het binnen blijven. En die vrijdag was opnieuw geen school. Sina en ik hadden genoeg van het bevroren water en wouden nu toch echt wel een douche nemen, dus Kala had die van hen schoongemaakt en ik kon die middag eindelijk douchen, WAT JAMMER NOU DAT HET WATER IJSKOUD WAS! Ik kon niet anders dan een koude douche nemen en daarna ging Sina die ook koud water had. Niet veel later hoorden we allemaal water stromen onder het huis, natuurlijk, de waterleidingen waren gesprongen! En Richard belde dat hij een papier van zn werk nodig had voor de belasting ofzo en het zou op de tafel moeten liggen. Maar wij waren de andere dagen door heel veel papieren gegaan en heel veel weggegooid dus we vroegen ons af of het ergens was tussen de 3 vuilniszakken vol met papier, er zat niks anders op dan te zoeken!! Toen hij thuiskwam had hij het........... Gelukkig hadden we ook "goed nieuws" voor hem, hij kon met -2 onder het huis kruipen en de lekkages vinden. Hij kon het niet vinden en moest het water afsluiten en wachten tot al het water eruit was. Dus gingen we ondertussen maar uit eten om er even uit te gaan en eindelijk goed te eten. De wegen waren nog steeds bedekt met ijs maar dat kon ons niet schelen. We gingen met Laci, Russ en Emmy uit eten. Daarna naar huis waar we meer dan 24 uur zonder water hebben gedaan (ja dat betekend ook dat je de wc niet kan gebruiken want er zit geen water in) En de pannen met water leken in 1 keer heel erg weinig waar we het allemaal voor moesten gebruiken. We kregen allemaal 1 beker voor onze tanden te poetsen en gezicht te wassen. De volgende ochtend ging Richard weer aan het werk met zoeken en vond een lek, hij ging een nieuwe pijp kopen en 2 minuten nadat hij was vertrokken belde hij, waren al de brievenbussen omwer gereden!! (die staan langs de grote weg aan het einde van onze weg) Dat betekende geen post voor een tijdje.
Had hij eindelijk de lek gemaakt, was er natuurlijk ook nog een 2e en moest hij nog 1 maken. Kala, Sina en ik gingen maar eens alle boodschappen doen (eindelijk). Toen we terugkwamen was het water er weer, gelukkig! Heb nog nooit zo'n goede douche gehad als die avond.
We hadden weer films gehuurd en die avond gekeken, normaal valt Kala in slaap na 5 minuten van de eerste film en omdat 1 van hen een echte vrouwenfilm was gaat Richard normaal naar bed, maar die avond hebben we gewoon allemaal heel relaxed de films gevolgd tot 's avonds laat. Allemaal blij dat het voorbij was.

Maar zondag, toen we terugkwamen van de kerk en Richard en ik tv zaten te kijken zei Kala: Richard wat is mis met de koelkast? Er ligt hier allemaal water. En natuurlijk.. Zomaar uit het niets was de hele koelkast kapot! Hij deed helemaal niks meer, Richard probeerde het te maken en Kala ging door met koken want die avond zouden we weer naar Laci gaan waar ook Shelley en iedereen zouden komen om football te kijken. De superbowl was op tv, dat is net zo groot hier als de EK is voor ons, het is tussen alle staten maar de superbowl zelf is alleen de finale. Het was hier in Texas, Dallas, maar Texas zelf zat niet in de finale. Toch is het nog steeds heel erg groot, mij kon het niet zoveel schelen:p Maar het was wel leuk om te zien, alleen kan ik niet herinneren welke staat heeft gewonnen.
Toen we thuis kwamen was de koelkast nog steeds stuk en hebben we alles in koelboxen gestopt met ijs en buiten gezet. Toen hebben we een tijdje alles uit de koelbox moeten eten, en 's nachts vroor het dus was alles bevroren en voordat we konden eten moesten we alles ontdooien vordat we konden eten.

Woensdag hadden we weer een dag vrij omdat het "sneeuwde" het was maar een dun laagje en al snel weer weg, het was alleen wel zo'n -18 buiten door de wind. Omdat er eigenlijk niet echt sneeuw was zijn Kala, Sina en ik er maar op uit gegaan om voor een nieuwe koelkast te kijken. We vertrokken die ochtend om 9 uur en hebben elke mogelijke plaats in Weatherford gehad die maar een koelkast verkocht. Kala is heel erg goed in iets voor een lagere prijzen kijken en ze gebruikten ook al haar technieken, we twijfelden aan het einde van de dag tussen 2 koelkasten, 1 was een hele goeie deal en was helemaal niet zo duur en de andere was er een die ze heel erg graag wou en een beetje beter was maar dan een beetje duurder, maar nog steeds heel veel korting. Het was alleen nog wachten op Richard die de uiteindelijke beslissing moest maken. Uiteindelijk is het de duurdere en betere geworden. Het is een echt Amerikaanse koelkast met 2 deuren en 2 la's eronder als vriezer.
Het klinkt allemaal heel saai maar het was een hele leuke dag en natuurlijk moesten Sina en ik nieuw eten uitproberen dus hebben we die dag 2 soorten nieuw ijs gehad. Een milkshake met stukjes oreo-koekjes erin en we hebben uiteindelijk gevroren yoghurt gehad. Dat is nu heel populair hier, het klinkt wel raar met het smaakt precies zoals ijs maar dan is het beterder voor je. Je kan een beker zelf vullen met alle smaken die je maar wil en dan hebben ze nog zo'n 80 soorten dingen die je erin kan doen, zoals fruit of chocola of brownie en sausen natuurlijk en slagroom, en dan betaal je per 30 gram, het was echt superlekker! Moet dat idee maar mee naar Nederland nemen:p

Donderdag moesten we dus wel weer gewoon naar school en vandaag is het vrijdag en ben ik vrij. Er zijn speciale dagen dat je alleen naar school moet als je onvoldoendes haalt, dus heb ik mooi een paar dagen meer vrij:) De koelkast is vandaag binnengekomen dus kunnen we eindelijk weer normaal leven met water, post en een koelkast!;)

Maandag is het valentijnsdag, dat is heel erg groots hier en Sina en ik gaan proberen Kala en Richard een romantish etentje te geven, naja ik ben benieuwd hoe het hier word, jullie fijne valentijn!

Veel liefs


  • 12 Februari 2011 - 16:55

    Marjoke:

    Wat een verhaal zeg, je maakt daar wel veel mee! Gelukkig dat alles nu weer goed werkt. Veel plezier op Valentijnsdag!
    Liefs Mjook

  • 12 Februari 2011 - 17:06

    Mamma:

    Nou meis, het zal heel saai worden als je weer in Nederland bent :P) Je beleeft daar tenminste wat. Veeel plezier nog en ene dikke knuffel xx

  • 16 Februari 2011 - 23:13

    Joke:

    Heey

    Jeetje wat hebben jullie veel beleefd met die sneeuw zeg! Hier was het water gelukkig niet bevroren dus konden nog wel lekker warme douches nemen!:D Wij hadden voor 20 minuten geen electriciteit en dat was het.. Het werd op een gegeven moment wel heel saai thuis...

    Maar met deze temperaturen die we nu hebben komt er voorlopig geen sneeuw meer.. Maar ja je weet het nooit in Texas!:P

    x vanaf de andere kant van Weatherford:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Weatherford

Mieke

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 25441

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 12 Juli 2013

Zuid-Afrika Stage

18 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Naar Texas!!

Landen bezocht: