Kerst in Virginia! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu Kerst in Virginia! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu

Kerst in Virginia!

Door: Mieke93

Blijf op de hoogte en volg Mieke

27 December 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Hey allemaal!

Het is alweer een tijd geleden dat ik heb geschreven dus ik moet een lange tijd terugdenken maar ik zal het een beetje samenvatten.

2 weken geleden kwam een bekende professionele footballplayer op school. Hij was een "motiverende spreker". Hij was natuurlijk supersterk en liet dat ook zien door push-ups te doen met (dikke) mensen op zn rug en een stalen buis om te buigen met zijn tanden. Daarna vertelde hij over zijn leven, zijn vader overleed toen hij 12 was en zn moeder een jaar later vanwege drugs en aids. Hij vertelde dat ondanks al de tegenslagen hij toch zijn droom had gevolgd en een bekende footballspeler was geworden. Hij was 31 en had 7 kinderen(!!!!). Daarna vroegen allemaal kinderen zijn handtekening en Sina en ik mochten met hem op de foto omdat wij de 2 uitwisselingsstudenten waren:p Ik heb de foto maar jullie hebben vast al opgemerkt dat ik niet zo goed ben ik foto's plaatsen.. Wie weet komt het er nog op!

De woensdag hadden alle juniors in high school een soort van militaire test en Sina en ik hoefden het niet te doen dus werden wij 's middags naar de basisschool naar Kala gebracht. We hebben wat leraren geholpen en de kleuterklas verteld over onze landen waardoor ze helemaal onder de indruk waren. Daarna buiten gespeeld met groep 3 die niks anders hebben gedaan dan aan Sina en mij gehangen.

Dat weekend zijn we weer naar Millsap gegaan (waar de school is) want de basisschool had een kerstparade. Kala's groep ging verkleed al kadootjes dus we hadden haar in een ingepakte kartonnen doos gehesen. Richard Sina en ik hebben langs de kant gekeken en de kinderen gooiden snoep, we hadden aan het eind heel veel snoep en ik had ook nog eens een keer een zak met hondenvoer (kennelijk zag ik eruit als een hond). Daarna gingen we uit eten in een (natuurlijk) mexicaans restaurant en gingen 's avonds laat nog naar de stad om een kerstkado voor het kleinkind Tyson te kopen. Hij is 14 en ieder paar grootouders zou iets normaals kopen, niet te duur. Wij gingen erop uit om een pistool voor hem uit te zoeken! Ja een echte.. Dus Sina en ik staan helemaal geshockt voor de grote vitrine waar alle pistools lagen die je dus in een doodnormale winkel (zoiets als de makro) kan kopen. Daarna gingen we een kijkje nemen bij de fitnessapparaten waar Richard een bokspop omver had geslagen, Sina op een rare manier vast kwam te zitten in 1 van de fitnessapparaten en ik bijna niet meer een kinderfootballhelm van mn hoofd kreeg.

We hoefden toen alleen nog maar de maandag en dinsdag naar school want de rest van de week waren de semestertoetsen en Sina en ik hoefden ze niet te maken omdat we niet meer dan 3 keer afwezig waren geweest, een hoger gemiddelde dan 80 hadden voor elke klas en nooit echt in de problemen waren geweest. Maar toen moesten we ook nog eens een keer blikken eten doneren... Die gingen naar de mensen die geen kersteten konden betalen. Het was in ieder geval beter dan het hondenvoer je kon geven... Die maandag en dinsdag hebben we helemaal niks op school gedaan.

Woensdag gingen we met Kala mee naar school om heel groep 3 over de kerst in onze landen te vertellen. We hadden een powerpoint gemaakt en ik heb over kerst in Nederland verteld. Daarna hebben we het ook nog voor groep 5 gegeven. We vertrokken 's middags om naar de kliniek te gaan waar Laci, de jongste dochter, te horen kreeg of ze een jongetje of een meisje krijgt. Eerst gingen we naar de gitaarwinkel waar Kala een elektrische gitaar heeft gekocht voor Richard voor kerst. Ja Amerikanen zijn echt overdreven met kerstkadootjes. In de kliniek kwamen we erachter dat Laci zwanger is van een jongetje! Voor zover ze het goed gezien hebben natuurlijk. Dat is wel leuk voor ze want ze hebben al een meisje, Russ (de vader) is helemaal blij.

De donderdag gingen Sina en ik weer met Kala mee en het was pyjamadag dus gingen we allemaal in onze pyama. Het leuke was dat Sina en ik onze presentaties konden geven voor alle andere klassen (in pyjama). Alle kinderen waren heel enthousiast en hadden honderden vragen over onze landen en natuurlijk heel veel vertaalvragen!
Het was een kerstfeest in de lerarenkamer waar Sina en ik superveel hadden gegeten (zoveel lekkere dingen!) en daarna was er een kerstfeest in het klaslokaal met weer veels te veel eten.. Kala had daarna na school nog een keer een lerarenfeest en Sina en ik hebben op alle kinderen van alle leraren gepast.

Die vrijdag zijn we heerlijk thuisgebleven en uitgeslapen en niks gedaan. Zaterdag zijn we vroeg opgestaan en naar Cross Plains gegaan waar Kala en Richard zijn geboren. om 7 uur (op zaterdag) zaten we in de auto en om 9 uur zaten we aan het ontbijt in het restaurant van Kala's zus. Daarna gingen we naar het kerstfeest van Richards familie. Ze waren nogal apart maar allemaal heel erg aardig. We hebben natuurlijk weer uitgebreid gegeten met kalkoen en Richard heeft nog als kerstman voor de kinderen gespeeld. Voor de rest hebben Sina Richard en ik ons vermaakt met het spelletje Uno. Zijn familie was zo aardig om ons een pakje Uno mee te geven zodat we het vaker konden spelen. Daarna zijn we naar een verzorgingstehuis geweest waar Kala's oudste zus zat en we waren half 10 die avond weer thuis.

Die zondag hebben we niet veel bijzonders gedaan, we hebben ons een beetje voorbereid op onze reis naar Virginia. Op maandag hebben we de hele dag gepakt, kleren gewassen en boodschappen gedaan als voorbereiding en om 7 uur zaten we in de auto naar Virginia! Ja we gingen naar Virginia om kerst te vieren bij de oudste zoon van Kala met zijn vrouw Larissa en twee zonen Texas (5) en Ryder (2).

Het was een lange lange reis maar we hebben in 1 keer doorgereden en we zijn bij elk bord van elke nieuwe staat gestopt om foto's te maken. We hebben de staten Louisiana, Mississippi, Alabama, Georgia, South-Carolina, North-Carolina en Virginia gezien. Het was een lange reis en we hebben de hele nacht en dag en avond gereden maar kwamen om 10 uur de volgende avond in Virginia aan. Het is 1 uur later daar. We gingen maar meteen naar bed en woensdag hebben we boodschappen gedaan en zijn Sina en ik met Larissa naar de bioscoop geweest voor 4 dollar(3 euro)!, donderdag zijn we thuisgebleven en een beetje spelletjes gespeeld. Vrijdag was kerstavond en hadden we een kerstlunch met natuurlijk weer kalkoen en macaroni met kaas. Chris stak een gat in de aluminiumpan waar de kalkoen in lag en al het kalkoen vet was over de hele tafel, het was toch wel grappig:p Die kerstavond hebben we de kadootjes uitgepakt in onze pyjama's. Texas en Ryder hadden een heeeeeeleboel en Larissa en Chris hadden wat voor Sina en mij gekocht, een boek van Lauren Conrad van the hills en een toilettas met een kadobon voor Starbucks. Ik had voor Sina een medaillon in de vorm van een hartje omdat ze die zo graag wou en Sina en ik hadden voor Kala en Richard een eigen kadobon gemaakt om ze mee uit eten te nemen. We gaan nog een keer kerst vieren met de andere kinderen dus de rest van de kadootjes komt nog.

De volgende dag was kerstdag en de eerste helft van de dag is er gekookt en Sina en ik hadden kerstkoekjes gemaakt. Toen gingen we naar de nicht van Larissa die in een enorm Amerikaan huis woonden en hebben daar weer uitgebreid gegeten. Ze hadden kadootjes voor echt iedereen, zelfs voor Sina en mij een sjaal met handschoenen. Die mensen schenen nogal geld te hebben. We hebben nog rondgelopen om alle kerstlichten in de rijkenbuurt te zien, allemaal lichten die beweegden op de maat van de muziek en hele tuinen en huizen verlicht. Daarna nog karaoke gespeeld en die avond begon het te sneeuwen! Dus we hadden nog een beetje een witte kerst.

Zondag lag er 20 centimeter sneeuw en hebben we een groot sneeuwballengevecht gehouden en de hele dag allemaal spelletjes gespeeld. Maandag was er nog steeds veel sneeuw en hebben we een sneeuwman en sneeuwvrouw gebouwd en de hele dag films gekeken. Dinsdagavond weer naar huis... de heeeele weg weer terug! Pff... Maar lekker terug naar Texas waar het 20 graden is op dit moment!;)

Ik wens jullie alvast een heel gelukkig nieuwjaar! Ik weet nog niet wat ik ga doen maar dat hoor je de volgende keer. En nog veel succes met alle sneeuw!:D

Heel veel liefs.

  • 29 December 2010 - 11:40

    Marjoke & Peter:

    Hey Miekje,
    Fijn dat je ook zo'n leuke kerst hebt gehad! En leuk dat je toch nog sneeuw hebt meegemaakt, helpt wel bij het kerstgevoel he :) Wij zijn nu weer in Limburg, maar als je een keer wil skypen kan dat wel want ik heb mijn laptop mee. Vrijdag gaan we weer naar Dieren en dan oud&nieuw in Schalkhaar vieren. Hopelijk tot snel!
    Liefs Marjoke & Peter

  • 03 Januari 2011 - 18:36

    Tante Liel:

    Heey meisje, nog de alerbeste wensen daar hé! Ik heb je geprobeerd te smsen, maar dat is niet gelukt op de een of andere manier.

    Nou het is het jaar dat wij naar Texas komen, een raar idee hoor!
    Zie er naar uit je weer te zien, zo'n oud en nieuw vieren zonder jou is toch maar niets!!

  • 05 Januari 2011 - 09:08

    David:

    je vermaakt je daar wel lees ik !
    Leuk ik had gedacht dat je als je zo ver weg bent nu wel weer heimwee zou krijgen. Maar nog een gelukkig nieuwjaar. en veel plezier in Amerika.
    Hier gaat alles goed.
    Gr David

  • 06 Januari 2011 - 10:41

    Mamma:

    Net je verslag gelezen, beetje druk geweest. Maar jij maakt wel veel mee, zal saai worden als je weer terug bent :p, Geniet ervan he, je bent bijna op de helft :)
    dikke kus en knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Weatherford

Mieke

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 25436

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 12 Juli 2013

Zuid-Afrika Stage

18 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Naar Texas!!

Landen bezocht: