Thanksgiving in San Antonio! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu Thanksgiving in San Antonio! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu

Thanksgiving in San Antonio!

Door: Mieke93

Blijf op de hoogte en volg Mieke

03 December 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Hey mensen in de sneeuw!

Ik kan niet geloven dat het bij jullie al sneeuwt! Hier is het vandaag nog steeds 21 graden (al hoewel het volgende week weer 8 graden word) en jullie hebben gewoon al sneeuw! Ik ben wel jaloers, ik wil ook wel graag sneeuw hier, ze weten niet hoe ze daar mee om moeten gaan dus lijkt me wel grappig om te zien:p Maar het zit er waarschijnlijk niet in dit jaar hier:( Dus ik hoop gewoon dat het volgend jaar in Nederland ook weer sneeuwt!

Deze keer ben ik toch echt wel heel erg bij met mn blog... Het is nog niet eens 2 weken geleden dat ik mn andere blog heb geschreven! Maar dat is omdat ik over het thanksgivingweekend wil vertellen en ik heb veeeeeel gedaan! Dus laten we snel beginnen met het eerste.

Zoals ik al had voorspelt was de woensdag vooral hele dag schoonmaken en koken en het huis klaarmaken voor de volgende dag als al de visite zou komen. Dus na uren discussieren hoe de tafel en de banken moesten staan waren we dan eindelijk klaar:D En natuurlijk alvast inpakken voor donderdag want op thanksgivingday zouden we na de lunch meteen vertrekken naar San Antonio!

Dus donderdagochtend, ik had me maar een beetje leuk aangekleed want ik kwam erachter dat dat hier kennelijk belangrijk is met thanksgiving want zelfs Richard had zn beste kleren aan:| Maar goed, na nog de laatste dingen te hebben gekookt en schoongemaakt kwam de eerste visite al binnen om 10 uur. 2 uur later was het huis een gekkenhuis. De kinderen met hun man en kinderen waren hier, dan alle goeie vrienden en nog wat broers en zussen met hun kinderen en kleinkinderen! Er waren een stuk of 10 kinderen en 2 baby's! Gelukkig was er genoeg te eten. We hadden:
-dressing (het ziet eruit als een soort stampot)
-kalkoen
-ham
-macaroni en kaas
-sperziebonen
-mais
-aardappelpuree
-worteltjes
-broodjes
-veenbessalade

en dan voor de toetjes:
-italiaanse cremecake
-pecannoottaart
-pompoentaart

En "gelukkig" voor ons was van bijna alles nog de helft over dus wij blij dat de rest van de week we hetzelfde aten..... :p Het is op bij de tijd dat het kerst is en dan kunnen we opnieuw beginnen met de kerstkliekjes!

Maar goed het was wel gezellig om met alle mensen te eten en na het eten ging iedereen ook meteen weer weg omdat wij op onze trip zouden gaan. Maar eerst alles opruimen (5 uur later) zaten we toch om 3 uur in de auto naar San Antonio! Tyson, hun kleinzoon van 14, ging ook met ons mee. We hadden allemaal netjes onze tas ingepakt de avond van tevoren zoals Kala ons had verteld. Begint zij om half 3 haar hele tas nog in te pakken:) Maar goed gaf niet, we hoefden pas voor middernacht in het hotel te zijn!:)
Dus na 4 en een half uur rijden en een stop en maar verdwaald te zijn voor een kwartiertje waren we om 8 uur in het hotel! Het was een hotel dat er een mannetje is voor echt alles, dus bijna had iemand onze auto voor ons geparkeerd als we niet hadden opgelet, dat kost 35 dollar een dag! En aan de overkant was een parkeergarage van 7 dollar een dag.. Die keuze was snel gemaakt. Toen werd onze bagage naar onze kamer gebracht door een ander mannetje, maar omdat Sina en ik hem geen fooi wouden geven hebben wij al onze spullen zelf gedragen, het koste maar 10 minuten om aan het mannetje uit te leggen dat we het zelf wel zouden dragen! Toen waren we eindelijk in de kamer en helemaal gesetteld en gingen we naar buiten, als je 5 meter uit onze kamer was was je al bij de rivier! Het was echt supermooi daar!

De rivier is beneden de stad maar wel met open lucht, dus als je omhoog kijkt zie je de stad. De rivier is ik denk 4 meter breed en het heeft een kleine kade met winkels naast het, maar de "kade" (het pad) was maar 2 meter breed.

We hebben een beetje rondgelopen en Kala en Richard hadden nog steeds honger dus zijn we bij een mexicaans restaurantje (je had niet veel andere keuzes dan mexicaans:p) naar binnen gegaan. Daarna terug naar de hotelkamer om te gaan slapen. We waren van plan om heel vroeg op te staan en veel te doen. Maar om 8 uur de volgende ochtend was het Kala's mobiel wat ons moest wakker maken. De kamer was zo donker dat iedereen dacht dat het nog minstens midden in de nacht was! Dus Kala en Richard en ik zijn opgestaan en Richard en ik gingen naar de auto om nog wat spullen eruit te halen. Dus wij helemaal naar de auto lopen ('s ochtends is het best koud) en hadden we eindelijk de auto gevonden (Richard kon niet herinneren waar hij hem geparkeerd had) was hij zijn sleutels vergeten!!!

Pff.. Oke.. Dus gingen we maar gewoon terug naar de kamer waar Sina en Tyson nog steeds sliepen, maar om half 11 zaten we aan het ontbijt. We liepen een eeuwigheid om iets te zoeken en uiteindelijk belande we weer in hetzelfde mexicaanse restaurant(!!) Maar het ontbijt was goed.
Daarna zijn we naar "the market" gegaan. Het was alsof je in Mexico liep en er waren allemaal echte souvenirwinkeltjes en kraampjes. Het was wel heel erg leuk om te zien en heb daar al mn kerstkadootjes kunnen kopen!

Daarna zijn we weer terug gegaan naar de rivier om ons om te kleden en uit eten te gaan. We zijn naar "Dicks" gegaan. Het is een restaurant waar je tegen een stootje moet kunnen:p De obers moeten een beetje brutaal zijn en je voor de gek houden en je een beetje belachelijk maken. Het was heel erg druk en terwijl we daar stonden te wachten zagen we het al, allemaal mensen met hoeden van balonnen op en als je om servetten of rietjes vroeg kreeg je het naar je toegegooit.
Toen wij eindelijk zaten kwam onze ober en introduceerde zichzelf met wat hij zou gaan doen en dat van hem verwacht was dat te doen en dat we gewoon plezier moesten hebben. Je krijgt geen menu, ze zeggen heel snel wat ze hebben en dan moet je maar kiezen wat je hebt opgevangen maar als je het echt wilt weten hangt er een menu aan het plafond dat je op de kop moet lezen.
We kregen ons drinken en daarna een heeeele hoop servetten naar ons toegegooit. In dat restaurant kan je namelijk een servettengevecht houden. Je maakt een bal van je servet en gooit het naar andere mensen, al snel was Tyson in gevecht met een andere tafel en zelfs Richard kon het niet laten om mee te doen! Dat was wel leuk.
Het eten was wel heel erg lekker maar ik kreeg mijn kip op een kleine emmer met daarover een papier gespannen en het kon ieder moment erdoorheen vallen. Omdat ik daarop niet met bestek kon eten moest ik het maar met mn handen eten, gelukkig hadden we nog steeds genoeg servetten:p
Toen kwam de hoedenman eraan, omdat mijn verjaardag het meest dichtbij was kreeg ik een hoed gemaakt van ballonnen (foto's komen zeker nog!) Na het eten kreeg sina nog een hele hoge rare koksmuts op met een tekst erop en daarna was ik ook nog aan de beurt! Je moet het op houden. We hebben in ieder geval wel heel veel gelachen en het was weer een nieuwe ervaring:p

Daarna was de kerstparade op de rivier! We hebben vanaf de brug gekeken, maar we moesten meer dan een uur wachten dus Tyson en Sina werden ongeduldig en gingen terug naar het hotel, 5 minuten later begon het en het waren allemaal boten op de rivier met kerstfiguren en mensen met kerstmutsen erop, allemaal verlicht en versiert! Daarna gingen alle bij de rivier aan! Er hingen allemaal gekleurde lampjes in de bomen en het was een supermooi gezicht! Toen weer terug naar het hotel, omdat het nog maar 9 uur was gingen we weer even naar buiten en hebben een toetje gehad, in weer hetzelfde Mexicaanse restaurant! Daar hadden we een heel interessant gesprek over ondergoed en Kala, Sina en ik hebben Richard en Tyson dood laten schamen..:p

De volgende ochtend was ik vroeg wakker dus ging ik eruit en ook Richard is altijd vroeg wakker, omdat je in de kamer niet veel kon doen hebben we maar een wandelijk gemaakt bij de rivier. We hebben bijna de hele rivier afgelopen en het is daar echt heel mooi, ze hebben daar aparte parkjes naast gebouwd en allemaal bloemen en watervalletjes. Na 3 kwartier hadden we alles afgelopen en ik had alles gezien toen we terugkwamen was het weer hetzelfde verhaal als de dag ervoor. We hebben Sina en Tyson uit bed gehaald en nadat we eindelijk klaar waren zijn we weer ontbijt wezen eten, nu ergens anders. Daarna gingen we naar de Alamo, dat is de plek waar Texas voor zn vrijheid vocht tegen Mexico. Texas was met 200 man en Mexico met 10.000! Niemand heeft het overleefd. Dat was wel indrukwekkend om te zien. Na dat zijn de vrouwen gaan shoppen en Richard en Tyson zijn hun eigen weg gegaan. We hebben de hele middag geshopt en hele leuke winkels gezien. Ik heb maar 2 dingen gekocht!!

Die avond zijn we in het regenwoudcafe wezen eten. Je eet letterlijk in een regenwoud, met alle bewegende dieren (oke, ze zijn nep) en watervallen, bomen met veel bladeren en onweersbuien! Dat was ook heel erg leuk om daar te eten. Daarna gingen we op een rondleiding met de boot over de rivier met alle lichtjes! Het was heel mooi en Richard heeft me daar bijna teruggepakt door me in de rivier te gooien! (hij heeft nog maar 3 weken tot kerst) Maar goed, daarna zijn we naar Hard Rock cafe gegaan omdat Tyson nog steeds honger had en daar had ik creme brulee. De ober lachte erom hoe ik het uitspreekte, ik zei (zoals het moet) het op zn frans, hij zei het vreselijk Amerikaans. Maar goed het was lekker:D Daarna weer naar het hotel en gaan slapen.

Zondagochtend weer hetzelfde verhaal als de ochtend ervoor. Richard en ik hebben nog snel een laatste wandeling gemaakt (de andere kant op). Daarna weer ergens ontbijt gehad (heerlijk in de zon bij de rivier met 23 graden:)) Daarna was het tijd om uit te checken. Weer een mannetje om onze bagage op te halen (Weer waren Sina en ik eigenwijs) en om half 12 zaten we in de auto op weg naar huis. We zijn eerst nog naar een outletmall geweest. Een heel groot winkelcentrum buiten met alle merken veel goedkoper, maar ik heb niks gekocht. Om 4 uur zaten we weer in de auto voor de laatste 3 uur naar huis. Maar dat werkte niet zo... Het was de hele weg een enorme file, ik zat in het midden en Sina en Tyson zaten allebei te slapen en vielen steeds meer mijn kant op. We hebben bijna de hele weg gekropen en aan de andere kant waren wel 3 grote ongelukken gebeurd! eentje was met 5 auto's en een vrachtwagen. 1 auto was als een accordeon en de andere auto's zagen er ook niet uit alsof de inzittenden het overleefd zouden hebben.... Het was een vreselijk gezicht en er was een meer dan 100 kilometer file aan de andere kant. De weg stond bekend om ongelukken en we werden er niet vrolijker van. Ik moest heel nodig naar de wc en had een enorme hoofdpijn. Om 10 uur waren we eindelijk thuis en ik ben meteen naar bed gegaan. De volgende dag gewoon weer naar school!

Het is nu weer eindelijk weekend! Ik denk niet dat de rest van de week zo bijzonder was maar ik moet nu weer echt gaan! Ik zal de foto's er ook nog opzetten! Dan kunnen jullie alles zien!

Hele fijne sinterklaas!!

Veel liefs!!

  • 04 December 2010 - 10:06

    Marjoke:

    Hey Miekje,
    Wat heb je weer een leuke dingen meegemaakt! Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt :D Hoop je snel weer te spreken!
    Liefs je grote zus xx

  • 04 December 2010 - 10:17

    Mamma:

    Nou nou meis, je kan wat beleven in een paar dagen. Wil je nog wel terug naar dat saai Nederland :P

  • 05 December 2010 - 21:53

    Peter:

    groetjes van Peter :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Weatherford

Mieke

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 25437

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 12 Juli 2013

Zuid-Afrika Stage

18 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Naar Texas!!

Landen bezocht: