Rode koorts, Halloween, Bioscoop en zoveel meer! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu Rode koorts, Halloween, Bioscoop en zoveel meer! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu

Rode koorts, Halloween, Bioscoop en zoveel meer!

Door: Mieke93

Blijf op de hoogte en volg Mieke

12 November 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Hey daar!

Hoe is het met jullie allemaal? Het is ALWEER lang geleden dat ik mn verslag heb gedaan... Dus ik begin maar snel!

Ik begin gewoon waar ik was gebleven de laatste keer, die avond dat ik de laatste keer heb geschreven moesten de Rangers weer spelen. De Rangers is een honkbalclub. Ze moesten tegen de New York Rangers! (De meesten van jullie vast wel eens van gehoord?) We hoefden nog maar 1 wedstrijd van hen te winnen en dan zaten we in de wereldseries! En die avond hadden ze weer gewonnen en dus we zaten in de wereldseries! Heel Texas stond op zn kop en iedereen kocht Rangersshirts. Omdat rood hun kleur is noemde ze het de "Red fever" (rode koorts). En Sina en ik zaten er ook helemaal in (maar geen shirts gekocht).
We moesten daarna een paar wedstrijden tegen San Francisco spelen, we hadden maar 1 van de 4 gewonnen.. Dus de rode koorts was ook best wel weer snel over. Maar het was al heel wat dat ze het tot de wereldseries hadden gehaald!

Ik vertelde jullie in mn vorige verhaal ook dat Molly, Kelsey en Megan zouden komen als Sina en ik alleen thuis zouden zijn. Dat ging niet door op het eind maar het was toch nog wel een goede dag!
Die ochtend zijn Kala, Sina en ik naar de kapper geweest, we hadden alle 3 ons haar laten stylen en waren helemaal blij, totdat we naar buiten keken! Het regende echt superhard (hier in Texas is alles extreem). Dus we besloten eerst maar eventjes te wachten, maar na 10 minuten werden we dat ook wel zat dus we kregen van de kapsters een grote vuilniszak om over ons hoofd te trekken. We maakten er 2 gaten in om doorheen te kijken en renden naar de auto! Maar we moesten ook nog naar Walmart boodschappen doen dus daar weer de zak over ons hoofd heen trekken en naar binnen rennen! Na de boodschappen weer naar buiten rennen naar de auto met de zak! We moesten daarna naar de dochter Lacy en dus kwamen we daar naar binnen met de zak, Lacy wist niet zo goed wat ze moest denken toen ze 3 vuilniszakken zag aan komen rennen!
Uiteindelijk zijn we "droog" thuisgekomen en het was alweer tijd voor Kala en Richard om te vertrekken om te gaan babysitten. Dus na alle instructies hoe we heel goed voor de honden moesten zorgen gingen ze weg, kwamen nog even snel terug om te zeggen dat we ook goed voor onszelf moesten zorgen en alle deuren op slot moesten doen en vertrokken toen echt. Sinds onze vrienden niet meer kwamen hebben Sina en ik maar het hele huis helemaal schoongemaakt om aardig te zijn. Met luide muziek en rare dansjes was een paar uur later het hele huis schoon!
We besloten dat we wel een film hadden verdiend dus toen we eindelijk eentje hadden uitgezocht en in probeerde te kijken, drukte ik op het verkeerde knopje van de afstandsbediening en we hadden geen beeld meer! We konden het ook niet meer aankrijgen, na een kwartier met Richard aan de telefoon te hebben gezeten, discussieren over wat we moesten doen en elk knopje te hebben ingedrukt, gaven we het maar op. Gelukkig hebben we nog een andere (kleinere) tv.
We lagen om half 3 (met de honden) in bed. We gingen maar met zn allen op een kamer te slapen omdat dat veiliger voelde (allemaal king-size bedden hier dus..)

De volgende ochtend hebben we eindelijk een keer helemaal uitgeslapen en een uitgebreid Europees ontbijt voor onszelf gemaakt, natuurlijk met een gekookt eitje (wat ze hier niet doen. Daarna zijn we naar het benzinestation gelopen van 5 minuten hiervandaan om bloemen te halen, dat hebben ze hier dus ook niet bij benzinestations dus werd het maar een kaart.
Toen Kala en Richard eindelijk thuiskwamen die dag werden ze verrast met een kaart en een heel schoon huis! En natuurlijk waren ze blij.

Ik ga nu alweer over op vrijdag omdat de rest van de week niet zo heel bijzonder was, behalve dat we woensdagavond naar de jeugd gingen en allemaal spelletjes hebben gedaan.

Die vrijdag was onze laatste footballgame! Voor daar we heen gingen hebben we in een Elvisrestaurant gegeten wat er heel erg uitziet als die cafe's die je in films als Grease ziet!
Die avond naar de footballgame. Het was bijna 0 graden dus heel erg koud! En het was een hele slechte wedstrijd:p

De dag erna vierden we Richards verjaardag dus we hebben niet veel meer gedaan dan de hele dag koken, bakken, en de keuken schoonmaken.
Toen de visite er was vroegen de schoonzonen me of ik met hun mee wou gaan schieten, ze hadden allemaal geweren meegenomen, en ik kon niet echt nee zeggen! Dus heb ik die dag een paar keer geschoten met verschillende geweren. Het was wel heel zwaar en ik kan er niet echt mee richten:p Met eentje viel ik bijna achterover vanwege de kracht, dat is degene die gebruikt was in de 2e wereldoorlog! Arme soldaten! Maar goed dat was dus wel een hele leuke ervaring om een keer te schieten! Iedere man heeft hier in Texas allemaal geweren en pistolen, dus kinderen van 12 kunnen al schieten. Ze vroegen me ook of ik een keer wou jagen maar ik heb besloten dat ik toch maar niks ga doden.. Maar het was leuk om te schieten!

Die zondag was het Halloween, je kon het deze weken al heel erg merken, alles was versierd en vrijdag waren mensen verkleed. Omdat ons huis nogal afgelegen is kwam er niemand bij ons aan de deur om "trick or treat" te doen. Maar Lacy, Russ en Emmy kwamen verkleed! Ze waren een soort van zwervers of circusmensen, ik weet niet precies wat ze waren:p Maar het zag er heel erg grappig uit! En ze brachten koekjes en cakejes voor ons mee met onze letter erop.
Sommige mensen van school hadden wel "trick or treat" gedaan en alle kinderen hadden genoeg snoep voor weken!!

Die maandag was Richard dan echt jarig! Sina en ik hadden allemaal versieringen gekocht en dus stonden we die ochtend om kwart voor 4 op om de huiskamer en zijn auto te versieren met balonnen en slingers. Daarna maakte we hem wakker met Happy birthday! Hij was verrast en blij. Die avond gingen we uit eten in een Mexicaans restaurant. Richard had Kala gesmeekt niet te vertellen aan de obers dat hij jarig was maar natuurlijk kon ze het niet laten! dus aan het eind kwam al het personeel aan en zette een grote sombrero op bij Richard en gaven hem een paar sambaballen en zongen Happy Birthday voor hem! Stiekem vond ie het wel leuk!;)

Vorige week vrijdag was onze laatste peprally! Het was ook alvast een hele ceremonie voor de seniors, die gaan slagen dit jaar.
Die avond zijn Sina en ik naar de bioscoop geweest met Joke en Sophia, de studenten die onze mentor Susan heeft, en nog een meisje uit Zweden. Eerst gingen we met Susan, haar man en de meisjes eten bij Dairy Queen. Dat is, zoals bijna alles hier, zoiets als McDonalds met het beste ijs dat je ooit hebt gegeten! Blizzards, dat is zoiets als McFlurry maar dan met veel betere dingen erin! Je hebt heel veel keus maar mijn favoriet is met brownies, oreo's en caramelsaus! Daarna gingen we dus naar de bioscoop en hebben we "life as we know it" gezien, hele goeie film en hele gezellige avond!

Die zaterdag was gingen we kerstshoppen. Sina en ik hebben nog niks gekocht maar Kala en Richard hadden een hele kar vol met kadootjes voor de kinderen en kleinkinderen! En natuurlijk mochten Sina en ik ook niet in de kar kijken. Die avond hebben we alweer bij Dairy Queen gegeten! (Amerikanen/Texanen en junkfood...)

Die zondag zijn Sina en ik weer naar de bioscoop geweest, deze keer met Molly (Kelsey en Megan konden niet) en haar vriendje en hele familie. Deze keer hebben we de kinderfilm Megamind gezien. Ook dat was wel een hele grappige film en een leuke dag!
Die avond zaten we rond het kampvuur marshmallows te roosteren, ze eten het hier als 's moores. Dat is een kaneelcracker met een stukje chocola ertussen en daartussen de geroosterde marshmallow, zoooo lekker! Ik weet wat mn nieuwe favoriete snack is!

Dat was het wel weer zo'n beetje voor deze week! Ik moet nu gaan maar misschien schrijf ik later nog wel verder met dit verhaal!
Hoewel, het is lang genoeg...

Sorry dat het weer zo lang duurde!

Mis jullie!

Dikke knuffel vanuit Weatherford!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Weatherford

Mieke

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 25421

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 12 Juli 2013

Zuid-Afrika Stage

18 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Naar Texas!!

Landen bezocht: