HOMECOMINGWEEK!!!! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu HOMECOMINGWEEK!!!! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu

HOMECOMINGWEEK!!!!

Door: Mieke93

Blijf op de hoogte en volg Mieke

04 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Hey Nederlanders!

Is het daar al een beetje koud? Hier is het nu ook koud! Nog maar 21 graden! Maar einde deze week gelukkig weer naar de 27! Maar de nachten zijn wel koud.(7-10 graden)

Het is alweer 2 weken geleden dat ik heb geschreven en ik weet niet meer wat er de week voor afgelopen week is gebeurd.. Wel weet ik dat dat weekend (het weekend van 25 en 26) we niet veel hebben gedaan. We gingen uitgebreid boodschappen doen en toen belde de dochter van Kala of Sina en ik met haar en haar man (en kleine kindje) naar de Japanese wokrestaurant wouden gaan. En ja dat wouden we wel want wij waren al lang klaar met onze boodschappen!
Het eten daar was echt heerlijk en je zat aan een grote tafel met andere mensen en in het midden was een grote bakplaat en ober maakte het eten voor je neus klaar op de gril en deed allemaal kunstjes. Ook gooide hij een stukje gebakken ei naar iedereen en die moest je vangen met je mond, helaas gooide hij het in mijn haar:p Maar voor de rest was het eten echt heerlijk en niet duur! Ik had stukjes kip met gingersaus gebakken groenten en gebakken rijst! Het was wel heel erg veel. Daarna gingen we met hun kleine kindje (emary/emmy) achter sprinkhanen aanrennen.. Ze is wel schattig!

De rest van de week was niet zo bijzonder denk ik want ik kan het me niet meer echt herinneren....

Maar afgelopen week was dan wel weer bijzonder! Het was eindelijk homecomingweek! Ja misschien heb je het wel eens op tv gezien maar in het echte leven gaat het wel een klein beetje anders..
Het gaat erom dat het footballteam weer thuis komt spelen, de wedstrijden ervoor speelden ze uit en nu speelden ze hun eerste echte "devisiewedstrijd" hier thuis. Maar het is een "big deal" hier.

Maandag was het thema "crazy socks" maar die had ik niet dus maar niet aan meegedaan.. Wel hebben Sina en ik meegedaan aan touwtrekken die dag, en we hebben gewonnen! Het was wel grappig. Die dag was er ook nog het spelletje waterbalonnen overgooien. Je doet de wedstrijden tussen de freshmans (3e klas) sofomores(4e klas) juniors (5e klas en daar zit ik in) en seniors (6e klas en examenjaar) en de leraren. Maar eigenlijk gaat het vooral tussen de juniors en seniors.

Dinsdag was je klaskleur freshmans oranje, sofomores groen, juniors rood, seniors blauw en leraren roze. En natuurlijk wou ik wel een rood shirt aantrekken. Het spelletje die dag was tissues uit een box trekken met 1 hand, zo snel mogelijk. De seniors waren degenen die het meeste hun kleur aanhadden.

Woensdag was collegeday, je moest een shirt aantrekken of een pet op doen van een college in de united states, Sina en ik hadden niks maar op school waren genoeg mensen die ons iets aanboden dus konden we meedoen, ze hebben hier echt alles met collegelogo's erop, schoenen, broeken, shirts, truien, petten, hoeden en zelfs pyama's! Die dag was het spelletje wie zo snel mogelijk een bevroren T-shirt aan had, natuurlijk was het 1 klomp dus je moest hem eerst ontdooien en uit elkaar trekken! Het was wel een leuk gezicht.

Donderdag was het dan eindelijk pyama-dag! De meeste mensen waren in pyama en sloffen, iedereen voelde zich alleen wel heel erg lui die dag.. Maar het was wel leuk om eindelijk een keer een hele dag in pyama te lopen en op school zonder problemen te krijgen! Zo te zien hebben ook jongens pyama's met beertjes erop.....:p
Die dag waren veel spelletjes in de gymzaal zoals hoela-hoep en skippyballen en alles. De juniors stonden aan kop en wij hadden de meeste pyama's!
Die dag hadden we ook een tennisgame (wel met gewone kleren) en de eerste moest ik invallen voor een ander meisje en met een ander meisje dubbels spelen, maar omdat ik inviel was het niveau nogal hoog:| Maar heb maar met 6-4 verloren.. de andere 3 wedstrijden dubbel hebben we met 6-0 gewonnen.... Was dan ook wel saai.

Vrijdag was dan eindelijk de laatste dag van homecoming! We moesten in de schoolkleur gaan, donkerrood en het laatste spel was er. Trefbal! Elke groep had zn eigen team en juniors en seniors wonnen alles. Toen was het tijd voor de wedstrijd tussen juniors en seniors en het was de beslissende over wie zou winnen dus het was oorlog!:| Misschien nog wel erger dan voetbal tussen Nederland en Duitsland:p We moesten 3 keer opnieuw spelen omdat het zo gelijk was dat we nooit wisten wie won! Maar de seniors speelden heel erg vals dus zij wonnen uiteindelijk met 1 persoon verschil, maar de leraren wouden hun laten winnen omdat het traditie is dat seniors altijd winnen.. Er zou eigenlijk nog een wedstrijd tussen de leraren en seniors zijn maar er brak een gevecht uit tussen de seniors en juniors dus moesten we allemaal terug naar de klas. Aan het einde van de dag was er nog een grote pep-rally en die avond de footballgame!
Tussendoor hebben we met Kala in een visrestaurant gegeten en heb ik Katvis gehad... Maar het was wel lekker! Bij de footballgame werden de king en queen van de week gekozen (natuurlijk seniors) en we wonnen de wedstrijd met 28-16.

Zaterdag hebben we gelukkig niet veel gedaan. Sina en ik zijn met Richard booschappen wezen doen en daarna een filmmarathon thuis gedaan met pizza! Zondag was ook niet heel erg bijzonder, wel weer de baby gezien en buiten bij het kampvuur gezeten en gitaar leren spelen! Ja.. Richard gaat mij en Sina gitaar leren spelen en we hebben een korf gekocht dus zitten we nu 's avonds buiten rond de vuurkorf gitaar te spelen.. Dus ik hoop dat ik terugkom als een talent!;)

Ik zit nu op school en de bel gaat echt in 2 minuten dus ik moet afsluiten! Het verhaal is dan ook wel lang genoeg.. Ik denk dat ik heel veel vergeten ben te vertellen maar anders komt dat de volgende keer wel... Ik heb ook foto's van de homecomingweek maar die zal ik er wel opzetten als ik op de eigen computer zit!

Mis jullie allemaal nog steeds! Maar eind volgende week zit ik hier alweer 2 maanden! De tijd vliegt en voor ik het weet zie ik jullie allemaal alweer!


Heel veel liefs en dikke kus!

  • 04 Oktober 2010 - 14:30

    David:

    Mieke,
    Leuk dat weje kunnen volgen, je hebt het daar dus leuk. Ik hoop snel weer een verhaal te lezen.Veel plezier nog !

    Gr. David

  • 04 Oktober 2010 - 16:39

    Marit:

    heee miek!
    hahah klinkt allemaal heel erg leuk! als je het zo leest lijkt het wel een beetje zoals het er in de films altijd uitziet :P met die pep-rally's, football games en dat junior senior gedoe haha! :D tis vast allemaal erg leuk om eens mee te maken! lijkt mij in ieder geval wel, hehe ^^
    maar meid heel veel plezier nog!
    & keep on writing haha vind het echt leuk om te lezen :D
    liefs!

  • 05 Oktober 2010 - 10:18

    Mamma:

    Lieve schat, wat een geweldig verhaal, ik heb genoten. je had al veel op skype verteld, maar het allemaal nog een keer lezen is geweldig. Weet je dat gebakken ei goed voor je haar is, (geintje). Ik print het uit voor opa en oma, kunnen zij ook genieten. De tijd gaat snel, en ik zie erg uit naar april om je weer te zien.

    Knuffel en dikke kus mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Weatherford

Mieke

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 25418

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 12 Juli 2013

Zuid-Afrika Stage

18 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Naar Texas!!

Landen bezocht: