Tornado's, een baby, en een hoop junkfood! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu Tornado's, een baby, en een hoop junkfood! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu

Tornado's, een baby, en een hoop junkfood!

Door: Mieke93

Blijf op de hoogte en volg Mieke

21 September 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Hey Allemaal!

Hoe gaat het in het daar, de plek waar het wel heel erg klein lijkt nu ik hier ben! Maar ook de plek wat ik toch wel mis..

Maar ik heb zoveel te vertellen! Het is ondertussen alweer 2 weken geleden dat ik wat van me heb laten horen dus ik moet jullie maar even snel op de hoogte brengen van alles!

Ik had jullie verteld dat we het duitse meisje naar het vliegveld hadden gebracht, toen we thuiskwamen bleek haar vlucht gecancelled te zijn en moest ze naar een hotel vanwege de vele tornado’s. We hebben geprobeerd uit te vinden waar ze was maar alles is goedgekomen en ze zit allang weer in Duitsland. Maar wij waren die dag dus ook in Dallas, Richard is er met ons doorheen gereden (ik probeer echt nog een keer foto’s en filmpjes hierop te krijgen maar ze zijn te groot.. Dus moet ik nog even naar kijken) Maar de volgende dag hoorden we dus dat een paar tornado’s stukken van Dallas en omgeving hadden verwoest, vlak nadat wij er waren. Er zijn een paar mensen overleden en gebouwen ingestort. Wij zijn ook gewoon helemaal niks gewend in Nederland dus dat klonk allemaal heel spannend!;)

Zaterdag was het nog veel spannender! Ik had verteld dat de oudste dochter, Shelley, een baby zou krijgen 15 september, nou zaterdag 11 september was ze in het ziekenhuis voor bloedtransfusie, omdat ze te weinig rode bloedcellen heeft en ze moest meer hebben voor de bevalling. Het kindje zou geboren worden met een keizersnee en was al 3 weken te vroeg “gepland” door het op 15 september te laten komen. Maar die zaterdag kreeg Shelley een bloeding en de baby wou eruit. Omdat de natuurlijke wijze te gevaarlijk is voor haar konden ze niks anders dan de baby eruit halen. Dus Kala werd gebeld dat de baby die dag geboren zou worden. Iedereen in de stress en wij allemaal naar het ziekenhuis dat een uur rijden is….
Het was superdruk in het ziekenhuis want de hele familie van Shelley en haar vriend was er, maar na uren wachten was eindelijk de kleine Saylor geboren! Gelukkig is met de moeder en het kindje alles goedgegaan, het was even spannend en risicovol en jammer genoeg moest Shelley onder nacose omdat ze nog steeds te weinig bloed had dus heeft ze niks meegemaakt en pas later de baby kunnen vasthouden maar gelukkig is alles goed!

De zondag gingen we natuurlijk weer naar het ziekenhuis en heb ik haar vastgehouden, ze is echt superklein en doet niks anders dan slapen, eten, poepen en huilen. Maar goed ze was wel heel schattig!

Die maandag werd ik op school ziek, ik had hele erge keelpijn, hoofdpijn, buikpijn en alles, en ja ik was op school en er was geen manier dat ik naar huis kon dus heb ik in de “nursery room” gelegen op een heel simpel onderzoeksbed en daar bijna voor 3 uur geslapen. Het was de eerste keer dat ik echt op school heb geslapen en niemand er iets van zei!
Die dinsdag ben ik dan ook maar een dagje ziek thuisgebleven. Je mag hier niet eens naar school als je koorts hebt, over moet geven of als het besmettelijk is. Ook als je niet al je prikken hebt gehad mag je niet naar school voordat het over is. Alsof iemand dat erg vind:p

Woensdag ben ik weer naar school geweest en iedereen was ziek en voelde zich niet lekker dus er is hier nu gewoon een griepepidemie, en ja daar hebben ze vaccinaties voor dan… Die krijg je gewoon op school. Misschien moeten ze gewoon een keer de airco wat lager zetten (je bevriest er gewoon).
Donderdag had ik weer een tennistoernooi en het ging al een stuk beter maar voelde me nog steeds niet helemaal goed en heb weer verloren. Het leuke was dat er nog een Nederlands meisje was in het team van de tegenstander! Ik ging naar haar toe en begon Nederlands te praten, maar toen ze terugpraatte was het toch niet geweldig Nederlands, ja ze had een heel sterk limburgs accent. Maar goed ik moest het er maar mee doen;) Het was leuk om weer even normaal Nederlands te praten!

Vrijdag zijn we naar een footballgame geweest, het was een uur rijden maar we zijn er helemaal heen geweest, een uur rijden is hier echt niks! Maar het is ook niet zo erg, in de auto vroeg ik aan mn gastouders hun mening over Obama, ze werden heel erg fel en alle Texanen zijn overduidelijk republikeins Hoorde ik daar na dat je in Amerika niet over politiek of religie praat…. Maar goed vonden ze niet erg, en weet ik ook weer wat meer over Amerikaanse politiek.
We verloren de footballgame dik dus dat was zonde van de avond maar goed op de terugweg gingen we langs Dairy Queen. Daar kan je heeeeel lekker ijs krijgen! Een soort mcflurry’s maar ze noemen het blizzards en je kan het met heel veel soorten dingen krijgen. Ik vind met brownie’s het lekkerst! Misschien moeten ze ook maar een Dairy Queen openen in Nederland… Jammer genoeg vind Sina het zo geweldig dat ik echt 3 blizzards per week eet! Niet zo’n goed idee..

Zaterdag gingen we naar Shelley’s huis om de baby te zien en weer de hele familie was er. Heb de baby een poos vastgehouden en leren biljarten van Richard en Sina. Het was supergrappig en ik word er steeds beter in!:p Ik had een heel leuk gesprek met familie van Shelley’s vriend over Amsterdam. Ze waren daar geweest en ze praatten natuurlijk over de coffeeshops en de Wallen, Amsterdam staat daar echt heel bekend om hier! Maar als ze over de coffeeshops praten zeggen ze de “coffee” want dat klinkt beter, dus toen Sina en ik later aan het biljarten waren met de schoonzonen van Kala en Richard vroeg 1 van hen of ik de “coffee” wel eens geprobeerd had in Amsterdam. Sina keek heel erg raar en vroeg uiteindelijk: “Waarom praat iedereen toch altijd over de koffie in Nederland, smaakt dat zo goed? En ik kwam niet meer bij:p ze snapte er echt helemaal niks van! We hebben haar toen maar uitgelegd wat coffeeshops betekenden!
Daarna hebben we daar uitgebreid gegeten (Amerikanen kunnen niet anders) en kwamen laat thuis. Zondag gingen ik en Sina na de kerk met de jeugd naar de Mcdonalds en hadden we een voedselgevecht, de frietjes en kipnuggets zaten in iedereens haar! Daarna gingen we nog even winkelen met het meisje dat ons een lift naar huis gaf. Op de terugweg belde Kala en spraken we af bij een Mexicaans restaurant dat ze Sina en mij daar zouden ophalen. Toen we daar aan kwamen dachten we dat hun auto er nog niet stond dus wachtten we voor 20 minuten, daarna vonden we het toch wel erg lang duren en bleek dat hun auto er al was voor wij kwamen, ze zaten gewoon binnen! We vonden het wel grappig.

Daarna gingen we weer zwemmen, want het is hier nog steeds 35 graden (het word nu 30 en dat vinden ze koud) en het was echt heel gezellig. Toen we naar binnen wouden gaan en Richard zich helemaal had afgedroogd kon ik het niet laten hem een zetje te geven zodat hij weer in het zwembad viel! Gelukkig had hij een reactievermogen en gooide de handdoek nog op het droge, het was supergrappig maar nu is hij uit op wraak. Volgens hem kan ik nu beter uitkijken want hij gaat me terugpakken als ik het niet meer verwacht, nog voor kerst. Kala weet wat hij gaat doen en ik heb haar 50 dollar geboden dat ze het verteld maar ze zegt dat het wel 50 dollar waard is! Ik moet er nog steeds hard om lachen maar volgens hen zal me dat snel vergaan. Richard is nogal creatief in wraak en grappen dus ik pas maar een beetje op nou:p ik heb nog geprobeerd het goed te maken maar het had geen zin meer volgens hem.. Nou we zullen zien:p

Ik mis jullie! En kijk nu al uit naar de dag dat ik jullie weer zie!
Maar hier is het ook super!
Laat snel van me horen!

Dikke knuffel!

  • 22 September 2010 - 05:53

    Mamma:

    Heel leuk meis, een hoop dingen wist ik al, maar niet alles. Ik kan mij voorstellen dat je Richard erin geduwd hebt, van wie zou je zulke streken nu hebben? ...grapje. Ja we missen jou ook hoor, maar de tijd gaat wel snel en ik zie erg uit naar april als wij komen. dikke knuffel

  • 22 September 2010 - 06:51

    David :

    Eey !
    Dus je hebt het daar leuk, fijn voor je. Ik mis je wel. Nog heel veel plezier daar , en ik spreek je snel weer. wat lijkt me dat eng die tornados.
    Nou kijk uit haha
    Kijk uit naar je nieuwe verhaal.

    xx

  • 22 September 2010 - 07:02

    Marjoke:

    hey meis,
    leuk om weer een berichtje van je te lezen, heb ik wat te doen tijdens een saai college :)
    van peter moet je meer naar hem luisteren zodat je je limburgs kan oefenen :P
    veel liefs en een dikke knuffel van ons! xx

  • 22 September 2010 - 14:57

    Marjo:

    mieke, wat een narigheden, schattigheden,misselijkheden,sportievigheden,lek-kerheden en nattigheid en dat allemaal in 2 weken tijd...! MMM ik verheug me op Richards wraak, hou ons op de hoogte:P Fijn dat het goed met je gaat en ook fijn dat je ons een beetje mist =) Liefje een dikke kxs en ik mis je ook hoor Mieks xx

  • 25 September 2010 - 11:17

    Tante Leil:

    Het is echt leuk om je verhalen te lezen, er gebeurt daar beslist veel meer dan hier!
    Wel jammer dat de foto's zo klein zijn, kunnen die niet groter?
    Doe iedereen maar vast de groeten van mij, dan weten ze alvast een beetje wie ik ben als ik volgend jaar kom:)

    doegies!!

  • 01 Oktober 2010 - 12:57

    Anouk:

    He Mieke,

    Leuk om weer eens iets van je te lezen! Zo te horen maak je daar nog steeds genoeg mee en heb je het ook nog lekker naar je zin!
    Enne, hoe ideaal zeg; gewoon drie uur slapen op school, zonder gezeur, haha ;)!
    Geniet er nog lekker van...
    Liefs, Anouk xx

  • 02 Oktober 2010 - 22:18

    Tante Dicky:

    Wat een verhalen! Leuk hoor om zo je belevenissen te horen. 'k Zou zo wel een kijkje willen nemen. Vind je de studie leuk en welke vakken heb je? Een hartelijke groet van ons allemaal uit Hilversum.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Weatherford

Mieke

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 25417

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 12 Juli 2013

Zuid-Afrika Stage

18 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Naar Texas!!

Landen bezocht: