Wat een week! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu Wat een week! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu

Wat een week!

Door: Mieke93

Blijf op de hoogte en volg Mieke

08 September 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Howdy there!

Alweer een week verder! De tijd gaat echt supersnel hier. Maar dat is dus ook een goed teken, ik zal beginnen bij vorige week.

Vorige week woensdag was een normale saaie schooldag, daarna ging ik naar tennis en er was al regen voorspelt, ik kon me niet voorstellen dat het hier ging regenen:p Maar het was zo warm (en misschien had ik het stiekem al een beetje gemist) dus van mij mocht het regenen!
Op het tennisveld begon het een beetje te druppen en ver weg een beetje te onweren en we gingen naar binnen.. Iedereen helemaal van slag dat het "regende" (drupte) Dus ik dacht van moeten ze een keer naar Nederland komen... Maar een half uur later zaten we in de auto en het begon echt superhard te plensen! Zo hard heb ik het zelfs nog niet in Nederland gezien.. En de ene bliksemslag na de andere, in 5 minuten waren alle straten rivieren en we reden 30 op de snelweg en iedereen stond langs de kant.
Maar goed, 1 dag later scheen de zon alweer! Alleen het gras was een klein beetje groener..

Vrijdag was weer een peprally dag en deze dag was het thema camouflage. Alle lessen waren weer wat korter en ik had wel zin in de peprally. Maar het laatste uur onder scheikunde werd er omgeroepen dat alle deuren op locked-down moesten. Dat betekend dat de deur zo op slot moet dat je er wel uit kan maar niet in. Het licht ging uit en we moesten allemaal heel stil zijn en tegen de muur aan gaan staan:S snapte er niks van! Even later hoorde we dat we wel konden gaan zitten maar nog steeds stil moesten zijn en het licht moest uitblijven. Weer wat later kwam iemand vertellen dat de bank van een paar 100 meter verderop werd overvallen en dat de dader(s) op de vlucht waren en gewapend waren.
En wie weet kwamen ze naar de school en dat is waarom we daar moesten zitten.. Zelfs na schooltijd.
Ze hebben dat ingesteld omdat de laatste tijd in Amerika nogal vaak personen met pistolen scholen binnengaan en schieten.. we zaten er voor een uur en toen mochten we gaan maar meteen naar de bus of auto. Geen peprally maar eindelijk wat spanning!
Die dag ging wel gewoon de footballgame door en we wonnen met 56-0, was een beetje saai maar we wonnen!

Zaterdag was een beetje een rustige dag, een beetje huiswerk gemaakt (Ja dat moet ook hier..) en 's avonds uitgebreid gegeten.

Zondag eerst naar de kerk, en daarna naar een barbeque van vrienden van Kala en Richard. Weer uitgebreid gegeten maar het was wel heel lekker! Daarna 3,5 uur shoppen in een hele grote winkel en daarna naar de jongste dochter van Kala en Richard weer uitgebreid avondeten.. Daarna thuis toch maar even op de hometrainer en loopband gegaan:|

Maandag was laborday! En dat betekend Vrije dag! Het is een dag "ter ere" dat iedereen weer aan het werk is en naar school en daarom heb je een dag vrij.. Beetje raar maar ik vind het niet erg! We hadden een cook-out voor Josie, dat is het Duitse meisje dat hier 2 jaar geleden als student was en hier op bezoek was, het was een soort afscheidsfeest. De dochters van Kala en Richard kwamen met hun kinderen en nog wat vrienden. Weer veelste uitgebreid gegeten!
Toen Kala aan het koken was kwam haar kleindochter van 1,5 jaar aangelopen met een shirtje aan waarop stond: Big sister. Ze is enigs kind dus het duurde even voordat het doordrong maar... Ik ga dit jaar 2 bevallingen meemaken!
De jongste dochter is weer zwanger!
Volgende week woensdag is de bevalling van de oudste dochter en in mei bevalt de jongste dochter als alles goed gaat! Dus heb wat om naar uit te kijken!

Dinsdag was weer gewoon een schooldag en het regende de hele dag, er zijn hier geen putten dus alle straten zijn rivieren en watervallen en je rijd met heel je wielen onderwater en het water spat omhoog, misschien moeten ze toch een keer over putten nadenken..

Woendag had ik een dag vrij van school om Josie naar het vliegveld te brengen. Dus met zn allen gingen we haar wegbrengen (er is nu ook een Noorweegse student hier die hier 3 jaar geleden was, met haar vriendje>>dus het is heel vol ja)

Onderweg hoorde we een grappig verhaal van een vrouw die op een tankstation was en nadat ze had getankt stapte ze in haar auto (je hoeft hier de slang niet vast te houden, ze zijn hier in alles lui) en toen ze in de auto zat dacht ze dat ze haar autosleutels buiten de auto had laten liggen en dat ze nu opgesloten zat. Dus ze belde de wegenwacht om te vragen wat ze nu moest doen, de man aan de telefoon antwoorde met: Ziet u een kleine hendel aan de binnenkant van uw deur? Toen de vrouw ja antwoorde zei de man: Trek daar maar eens aan.
Natuurlijk ging de auto gewoon open! De vrouw bedankte de man dat hij haar had "gered" en de man hoorde een raar geluid, de auto piepte. De man vroeg de vrouw wat het geluid was, de vrouw had geen idee en de man zei: Kijk maar eens in het contact of de sleutels er misschien nog inzitten... En ja hoor de sleutels zaten in het contact!
Dus ze dacht dat ze opgesloten zat in haar auto terwijl de deur gewoon open was en de sleutel in het contact. Hoezo blond (of blind)

Maar goed we reden naar het vliegveld en alle golfbanen konden nu beter hun baan openen als meer... Alle golfbanen stonden echt helemaal onderwater! En bij sommige stukken snelwegen stond: Bij veel regen omkeren als u niet wilt verdrinken.
Het regent hier echt hard. Dat is kennelijk omdat er nu heel veel orkanen zijn die Florida raken, hier hebben we op het moment alleen last van Tornado's. Hoop er nog 1 te zien!

Nu zijn we weer thuis en moet morgen en vrijdag weer gewoon naar school..
Ik schrijf jullie volgende week weer!

Mis jullie!

Knuffel!

ps: Als het goed is ga ik nu een paar foto's plaatsen en anders doe ik het zo snel mogelijk!

• 09 September 2010 - 07:00

Papa:

Hey Mieke spannende verhalen hoor; zo maak je nog eens wat mee. Jouw Nederlands gaat al wel achteruit; dat gaat kennelijk heel snel..... was voorspelt(d) en dat betekend(t).....
    Hey het ga je goed en geniet elke dag......ook van saaie schooldagen ...
    veel liefs papa

• 10 September 2010 - 10:04

Monique En Familie:

Halowah Mieke,zo te lezen gaat het je goed af daar in Texas.Wat een gebeuren dan op school...bbrrr....maar alles went.
    Hier ook alles oké en je moet de groeten van ons allemaal hebben.
    Fijne tijd verder en ik laat gauw weer een keer wat van me horen.
    Groeten vanuit Arnhem,Monique xx

• 12 September 2010 - 12:18

Tante Liel:

Nou nou, ik vraag me af of we je nog heel terugzien. Of je wordt neergeschoten door een verdwaalde kogel op school of je verdrinkt op de snelweg of golfbaan of je raakt verstrikt in een tornado. Mieke, kijk je wel een beetje uit daar???

Maar wel spannend hé allemaal. Hier regent het vandaag ook de hele dag, maar ja, wij hebben gewoon putten hé, dus niks geen rivier in de straat. Leuk om weer wat van je te horen hoor!! Tot horens maar weer en succes!!

• 14 September 2010 - 16:20

Anouk:

Hé mieke! Wat een verhalen allemaal, wat een spanning en sensatie.. Alles wat we in het nieuws horen, in films zien en in kranten lezen maak jij gewoon in het echt mee! Achjaa, beleef je nog eens iets daar of niet, haha!
    Pas goed op jezelf, maar zorg vooral dat je lekker geniet daar! Wat dat is natuurlijk het meest belangrijk!
    Liefs, xx Anouk

• 14 September 2010 - 20:00

Mamma:

Lieve meis ik weet niet wanneer je dit leest, maar hoop dat het weer een beetje goed gaat met je en je niet zieker word, Hopelijk kan je weer snel naar school en die foto, is dat de huiskamer?...