Mijn eerste schoolweek! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu Mijn eerste schoolweek! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu

Mijn eerste schoolweek!

Door: Mieke93

Blijf op de hoogte en volg Mieke

31 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Hey Allemaal!

Ik zit nu al in mijn 2e week op school en het gaat beter nu!
Ik zal eerst vertellen over het weekend.

Zaterdag hadden we een babyshower van de oudste dochter van Kala. Er waren echt superveel mensen en ook een heleboel kado's! Het was wel leuk en het was in een heel mooi huis met een heel groot zwembad!
Ze krijgen een dochtertje en het word met een keizersnee geboren op 15 september. Ik en Sina mogen dan mee naar het ziekenhuis.

Zondag zijn we naar een meeting geweest met onze mentor van de organisatie. Het was wel grappig zoveel nationaliteiten bij elkaar te zien! Er waren ook meer Nederlandsers dus eindelijk weer een gesprek in het Nederlands gehad! Dat altijd Engels praten valt soms niet mee!

Maar vorige week begon school dus en ik had jullie al verteld over het kluisje dat een half uur kostte. Nou, we krijgen het nu in 1 keer open hoor! de eerste 3 dagen waren superwennen.. Zo leuk vond ik het ook niet.. Zoveel nieuwe mensen en echt alles is anders en je voelt je heel alleen.
Daarna ging het wel wat beter, ik en ook Sina raakte wat meer gewend en leerde iets meer mensen kennen.
Vrienden hebben we natuurlijk nog niet echt maar wel mensen waar we mee praten en hoi tegen zeggen en alles.

Toen was vrijdag de peprally! Oh my gosh.. Het is precies als in een film. We moesten/konden verkleed gaan als celebrity en alle lessen zijn dan korter, om 3 uur komt er een band door de gangen lopen waar je achteraan moet lopen naar de gymzaal. Daar staat keiharde top 40 muziek op en je gaat op de tribune zitten terwijl de cheerleaders allemaal kunstjes doen en blij doen.
Daarna gingen de cheerleaders een spel doen en hadden ze mensen nodig. Ik wou niet maar ik MOEST maar ik had hakken aan en een afzakbroek en we moesten dus van de ene kant naar de andere kant van de gymzaal rennen en zij gaven allemaal opdrachten en daar moest jij snel op reageren, zoals op de grond liggen met je benen in de lucht trappelen of in een lijn roeien... Hoe hard ik ook probeerde af te gaan ik zat bij de laatste 2! :S
Maar goed uiteindelijk allemaal wel leuk. Dan zing je het volkslied en komt het footballteam binnen. Daar is het allemaal voor. Om hen op te peppen voor de wedstrijd voor die avond. Toen zongen we nog het schoollied en juichten het footballteam toe.

Die avond was dus de wedstrijd en na een tijdje begon ik het spel te snappen. Alleen je kan de tijd op time-out zetten en dat doen ze vaak. Superirritant! Ze spelen 4 keer een kwartier en na 2 kwartier 25 minuten pauze! Dat doen ze gewoon zodat het publiek genoeg kan eten......:p

We stonden de hele tijd voor en een paar touchdowns gemist. In de laatste 4 seconden verloren!!!!!!
Was echt heel irritant.. in de laatste minuut vroegen ze steeds om een time-out. Maar ja.. Deze vrijdag beter!

Hier thuis gaat nog alles goed en heb het naar mn zin. Het is nog superwarm. En ik ben afgelopen week begonnen met tennis spelen, met 35 graden is dat soms echt niet grappig meer! Maar ik begin het te leren dus het word wel leuker.

Ik ga nu nog even zwemmen want het is nog steeds superwarm. Gelukkig is het hier alleen wel beter dan bij jullie... Wat een rotweer daar of niet:o dan ben ik toch wel blij dat ik hier zit;)
Ik schrijf volgende week weer een verhaal!

Ik mis jullie allemaal! Maar voor jullie het weten ben ik alweer terug!

Veel liefs and hugs!

  • 01 September 2010 - 09:05

    Marit:

    heee miek!
    heel leuk om het allemaal te lezen! kan niet wachten op je berichtje van volgende week, ghehe :D
    maar gelukkig maar dat je het wel naar je zin hebt! en we missen je hier ook hoor! ;) haha
    liefs!

  • 01 September 2010 - 10:03

    Marjoke:

    Hey lief zusje,
    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar!
    Ik dacht dat die Amerikaanse films altijd overdreven waren maar het gaat er daar dus echt zo aan toe ;)
    Ik ben nog van mn laatste vakantiedaagjes aan het genieten, ik moet maandag weer beginnen.
    Kun je misschien wat van dat mooie weer hierheen sturen? Kunnen we wel gebruiken..
    Veel plezier nog en ik spreek je snel weer!
    Dikke kus!

  • 01 September 2010 - 15:48

    Anouk:

    He meid!

    Leuk om te lezen hoe het allemaal gaat! Blijken die film toch niet zo mega overdreven te zijn als dat ik altijd gedacht heb, hihi ;)! Geniet er lekker van en vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt!!
    Veel liefs, xx

  • 01 September 2010 - 17:32

    Esther:

    Hey Miek, leuk te lezen hoe het met je gaat! Gaaf om zo'n footballgame mee te maken en volgens mij wordt je aardig actief gehouden!! A.s. weekend naar Oklahoma he? Going out of state is ook weer iets nieuws, ben echt benieuwd hoe je het deze week hebt gehad. Als je maar weet dat we heel veel aan je denken en je heel erg missen! Veel liefs & take care, Estherx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Weatherford

Mieke

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 25416

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 12 Juli 2013

Zuid-Afrika Stage

18 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Naar Texas!!

Landen bezocht: