Mijn 1e week overleefd!!! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu Mijn 1e week overleefd!!! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Mieke Scherpenzeel - WaarBenJij.nu

Mijn 1e week overleefd!!!

Door: Mieke93

Blijf op de hoogte en volg Mieke

23 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Howdy!

Ja ik begin het Texaans al een beetje te leren nu! Het klinkt soms echt vreselijk maar het is ook wel heel erg leuk! Ik begin het zelfs al over te nemen!

Mijn reis is heel erg goed gegaan maar het werd zo saai.. Ik had gelukkig 2 bodyguards die mij overal heen leidde en zelfs mijn koffer droegen!;)
Toen ik in Dallas uitstapte voelde het nog warmer dan een sauna! Wooow!!
Gelukkig is hier echt OVERAL airco dus binnen is het nooit warm (op school zelfs een beetje koud)

Mijn gastouders Kala en Richard zijn echt geweldig en ook mn Duitse zusje Sina is echt aardig. We zijn al een paar keer uit eten geweest (heel normaal hier) Maar de grootte van alles is niet meer normaal!! Je krijgt een bijna literglas vol frisdrank of water of wat je wil en het is altijd gratis bijvullen! (Dat is wel slim want wie wil er na zooo'n groot glas nou nog meer?)
Het eten is wel heel lekker maar ik wil echt niet aankomen hier! Dus ik beperk de hoeveelheid en koop wat gezonde dingen voor mezelf in de supermarkt.
Toen ik hier aankwam gingen we al meteen uit eten. Je kreeg gratis salade vooraf hoeveel je ook wou en daarna kwam het eten van de grill! Mijn kip was iets te laat dus mijn maaltijd kregen we GRATIS!:| En ook nog een kadobon van 25 dollar!!! Dat was niet normaal.. Het was nog geen 2 minuten later dan de rest.. Dus dat was een gratis diner.. Ik vond het al meteen leuk hier!

Omdat het zo warm is ben ik ook al een paar keer wezen zwemmen! Het water is echt heerlijk en het is zo grappig om met zn allen te zwemmen!
De tuin is ook heel mooi! We hebben vrijdagnacht al in de tuin, naast het zwembad geslapen (Ja toen ik 's nachts naar de wc moest liep ik er echt bijna in!) Niemand heeft veel geslapen maar het was leuk en mooi onder de sterrenhemel!
Mijn slaapkamer is echt mooi! En echt zo'n groot en hoog bed met allemaal kussens! Slaapt echt heerlijk!

We hebben natuurlijk ook een Amerikaanse koelkast! het heeft ook een systeem dat je je glas ergens onderhoud en dan krijg je water, crushed ice of ijsklontjes! Zo cool... Sina (mn duitse zusje) en ik gebruiken het heel vaak.

We hebben ook 2 honden, een golden retriever en een chichuahua! Het is echt een schatje!! Zo klein! ze kan echt uren op je schoot liggen.

Vandaag was mijn eerste schooldag, Sina en ik hebben meer dan een half uur voor ons kluisje gestaan voor we hem eindelijk open kregen! 10 verschillende mensen hebben ons geholpen and we still didn't get it!!
Het is niet zo makkelijk met die code.. het is een bepaald systeem van 2 keer links draaien dan 3 keer rechts en meer van dat soort dingen..
De rest viel reuze mee! Iedereen was heel geinteresseerd en wou echt ALLES over Nederland weten en heb zovaak dingen in het Nederlands moeten zeggen.. Maar ze vinden Sina en mij allemaal: "pretty cool" dat we helemaal hier zijn gekomen ver van thuis..

Ja ik moet zeggen ik heb het erg naar mn zin hier! Ik heb nog niet echt momenten gehad dat ik het thuis heel erg miste.. Ik had het net een beetje maar ik heb het hier ook erg naar mijn zin!
Ik kan niet vaak op de computer want als ik naar school moet ben ik echt de hele dag weg en dan eten we laat en dan moet ik de keuken opruimen.. En dan gaat Kala al naar bed.. (de computer is ong. in haar kamer) En mijn laptop heeft nog geen internet.. Ik zal vanaf nu in de weekenden proberen mijn blog te schrijven.
Ik ben nu heel erg moe en wou zoveel meer vertellen maar dat komt allemaal nog wel, ik wou jullie gewoon laten weten hoe het ging!

Ik zal snel wat foto's plaatsen! Als het want minder druk is allemaal.. Ik kan jullie dan ook meer over school vertellen.

Ik mis jullie allemaal en ook Nederland! Als ik terugkom herkennen jullie me niet terug!

Heel veel liefs! And a big hug!

  • 24 Augustus 2010 - 09:39

    Fam Scherpenzeel:

    Hoi Mieke, voordat je wegging, hebben we niet meer kunnen bellen. Onze telefoon lag eruit en we zijn vreselijk aan het verbouwen. Maar we wilden je veel plezier wensen in het verre Amerika. We zullen je volgen op je weblog en af en toe een berichtje plaatsen. Geniet van al het amerikaanse!! Voor je het weet, zit je weer in ons koude kikkerlandje
    Groetjes van Maarten, Tim, Joelle en Nathan en Petra

  • 25 Augustus 2010 - 09:07

    Tante Liel:

    Wow, wat een andere wereld hé. Echt Amerikaans! Kijk maar uit inderdaad met al dat eten, zeker als ze zo vaak uit eten gaan en het zo veel, en goedkoop is:)
    Ben benieuwd naar je volgende verslag!!!!

    kusjes..

  • 25 Augustus 2010 - 11:51

    Leander!:

    Heey haha allemaal leuke verhalen!maar je hebt het dus gelukkig naar je zin!hebben jullie ook zulke grote kluisjes als in die films dan?en het is idd ingewikkeld systeem!:P leuk van de honden en die koelkast natuurlijk!jammer dat je niet vaak achter internet kan maar dat komt wel goed wanneer je int. op je lap krijgt!hier is verder ook alles goed!ik vertel je meer als ik je op skype ofso spreek!

    veel plezier!:P

  • 25 Augustus 2010 - 16:22

    Anouk:

    He mieke!

    Wat klinkt dat allemaal onzettend leuk en stoer! Hoor al dat je helemaal in begint te burgeren en voordat je het weet, vergaat zelfs het nederlands je ;)! Haha! Vind het leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt, ga het ook zeker in de gaten houden! Blijf lekker genieten, gedraag je ;)! Maar vooral, have the time of your life!
    Liefs xx

  • 25 Augustus 2010 - 20:05

    Esther:

    Howdie Howdie in Weatherford??? Hoe is het met je Miek, las net je verslag hierboven en volgens mij gaat het helemaal goed met je!! Het zal vermoeiend genoeg zijn om de hele tijd Engels te spreken terwijl je nog Nlds denkt, maar dat went op den duur, you'll see!!
    Geniet fijn van alles en ik mail je snel, veel liefs van ons en hugs & kisses, Esther &kidsxxx

  • 26 Augustus 2010 - 11:04

    Roos:

    Miekjee, wat klinkt 't allemaal leuk :D en meteen al naast het zwembad geslapen enzo (hoop dat je geen last heb gehad van naaktslakken :P)
    Ik heb je ook niet echt meer gesproken en gezien voordat je weg ging, maar ik wens je echt een super tijd, dat je van elke minuut mag genieten, want voor je het weet is het om!
    Dikke kus van je nicht

  • 28 Augustus 2010 - 12:38

    Maaike:

    Hee Mieke! Wat klinkt het leuk zeg! Ben wel stiekem een klein beetje jaloers dat jij deze stap hebt durven zetten. Heel veel plezier en ben benieuwd naar je andere verhalen en de foto's! Veel liefs!

  • 28 Augustus 2010 - 14:40

    David:

    Mieke, fijne voor je dat je het daar zo leuk hebt,. Veel plezier daar nog en lees snel weer een verhaaltje ?

  • 28 Augustus 2010 - 19:50

    Fam Van Den Broek:


    Hey Mieke,

    Leuk je blog te lezen. Hier is de afgelopen week veel regen gevallen. Bij jou is het wel wat anders! Veel succes met je studie en veel plezier daar! Ik ( michiel)heb een leuke werkvakantie in Wit-Rusland gehad. Groetjes van Eric, Dicky en Michiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Weatherford

Mieke

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 25438

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 12 Juli 2013

Zuid-Afrika Stage

18 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Naar Texas!!

Landen bezocht: